Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

525 تن آرد علاوه بر سهمیه ثابت، میان نانوایی‌های آذربایجان غربی توزیع شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در یک ماه گذشته و به منظور تامین نان مورد نیاز مردم و کاهش صف، 525 تن آرد میان برخی نانوایی‌های استان توزیع شده است.

 525 تن آرد علاوه بر سهمیه ثابت، میان نانوایی‌های آذربایجان غربی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، جواد کرمی با اعلام این خبر افزود: این میزان آرد اختصاص یافته به نانوایی‌های استان علاوه بر سهمیه ثابت ماهیانه آنها توزیع شده است.

وی اظهار کرد: این سهمیه اضافی در یک ماه گذشته توزیع شده لذا نه تنها کاهشی در سهمیه واحدها نداشتیم، بلکه با اختصاص آرد بیشتر، برای کنترل وضعیت نان توزیع سهمیه مازاد هم داشته‌ایم.

کرمی ادامه داد: در این مدت به 43 واحد نانوایی لواش در مرکز استان روزانه به میزان 110 تن آرد با توجه به تراکم جمعیتی مناطق برای پخت در شیفت دوم اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: همچنین روزانه علاوه بر سهمیه ثابت، 40 تن آرد ترمیمی نیز در اختیار نانوایی‌های روستاهای پرتراکم آذربایجان غربی با هدف تامین نان مردم قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: 300 تن آرد نیز در همین مدت برای تامین نان و پخت در شیفت دوم در میان نانوایی‌های سایر شهرستان‌های استان آذربایجان غربی توزیع شد.

کرمی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آرد در استان هر ماه 31 هزار تن آرد است که در قالب سهمیه میان نانوایی‌های استان توزیع می‌شود، گفت: بخشی از سهمیه آرد اضافه نیز در اختیار واحدهای پخت نان صنعتی قرار گرفت تا نان مورد نیاز برای عرضه در سوپرمارکت ها را تامین کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود چهار هزار و 690 نانوایی در استان اضافه کرد: از این تعداد، چهار هزار و 499 واحد مجهز به کارت‌خوان جدید شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای مهرماه امسال با هدف بهبود خدمت رسانی به شهروندان، برای برخی از نانوایان استان پیامک اخطار ارسال شده که تعداد این پیامک ها به پنج هزار و 760 مورد می‌رسد.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در حوزه آرد و نان با اختصاص 20 اکیپ ویژه افزود: هفته گذشته، یک هزار و 502 مورد بازرسی در این حوزه صورت گرفته و 156 پرونده تخلف به ارزش 698 میلیون ریال نیز تشکیل شده است.

کرمی تاکید کرد: همه نانوایی‌ها طبق روال معمول فعال و نان مورد نیاز مردم روزانه عرضه می‌شود، البته طرح‌های هوشمندسازی توزیع آرد و فروش نان به کمک آمده تا توزیع آرد و نان به صورت هدفمند صورت گیرد.

وی در پایان گفت: از مردم عزیز استان درخواست دارم از خریدهای هیجانی و بیش از حد نیاز و احتکار خانگی، مصارف دامی و فروش به سوپرمارکت ها خودداری کرده و هر گونه شکایت و مطالبات خود را از طریق شماره تلفن‌های 124 و 1866 برای رسیدگی سریعتر به مسئولان اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید