Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه تبریز؛

ممنوعیت استفاده از غذاهای غیر بهداشتی یکی از خدمات اسلام به جامعه بشریت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ممنوعیت استفاده از غذاهای غیر بهداشتی یکی از خدمات اسلام به جامعه بشریت است.

ممنوعیت استفاده از غذاهای غیر بهداشتی یکی از خدمات اسلام به جامعه بشریت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در پیامی تصویری به همایش منطقه‌ای فرهنگ ‌سازی غذای حلال و اختتامیه دوره آموزش ناظرین شرعی و ذابحین منطقه ۳ کشوری که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در سالن همایش های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شده بود  گفت: خلقت جهان هستی بر اساس کمال گرایی بنا شده است انسان که اشرف مخلوقات خداست بیشترین بهره برداری را از این هستی دارد.

وی اظهار کرد: انسان دارای چهار بعد است، روح ،روان، جسم و ذهن ولی کمال حقیقی در گرو رشد متوازن این چهار بعد است.

وی یادآورشد: غذای حلال یکی از عوامل رشد و کمال انسانی در تمام ابعاد وجودی انسان است در دنیا استفاده از غذای حلال مورد استقبال واقع شده که موجب خرسندی است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در دین مبین اسلام استفاده از خوراکی حلال و دوری از خوراکی های حرام می تواند در رفتار، خلقیات و رفتار انسان سالم اثرگذار باشد بر این اساس در ۱۶۰ آیه قرآن در مورد خوراکی های حلال و حرام و تغذیه سفارش وجود دارد.

وی افزود: ممنوعیت استفاده از غذاهای غیر بهداشتی یکی از خدمات اسلام به جامعه بشریت است چون در دورانی که هنوز میکروب کشف نشده بود بسیاری از غذاهای مضر و حرام توسط دین اسلام معرفی و از آن پرهیز داده شد.

وی همچنین با تقدیر از خدمات اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۸۰ درصد فعالیت های دامپزشکی بر مبنای امنیت غذایی و امنیت روانی در حوزه غذاست در واقع بخشی از موضوع بیوتروریسم نیز مربوط به حوزه دام است.

وی با بیان مصداقی از ورود کالا به خصوص تنقلات خارجی بدون نشان حلال گفت: به گفته کارشناسان برخی از پاستیل های وارداتی و خارجی از مواد اولیه حرام مثل استخوان خوک و سگ تهیه می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید