Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

جشن برداشت سیب در دهستان آتش بیگ شهرستان هشترود برگزار شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از برگزاری جشن برداشت سیب در دهستان آتش بیگ این شهرستان خبرداد .

جشن برداشت سیب در دهستان آتش بیگ شهرستان هشترود برگزار شد

مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، گفت: جشن برداشت سیب هر سال با حضور باغداران و مسئولین شهرستان در شهرستان هشترود برگزار می شود.

وی گفت: شهرستان هشترود یکی از  مهمترین شهرستانهای استان در زمینه تولید محصولات باغی است که سالانه بیش از 70هزار تن انواع محصولات باغی در آن تولید و روانه بازار مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: از مجموع3500 هزار هکتار باغ سیب 3000 هکتار بارور و مابقی  نابارور هستند که در سالجاری پیش بینی می شود  35 هزار تن سیب برداشت شود که دلیل کاهش تولید سرمازدگی بهاره و عدم تلقیح باغات بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود نبود کارخانه های فرآوری میوه جهت تولید بیشتر را از دیگر مشکلات موجود شهرستان هشترود خواند و افزود: با توجه به اینکه در هشترود کارخانه فرآوری محصولات باغی وجود ندارد لذا این محصولات به خارج از شهرستان فرستاده می شود در حالیکه اگر چنین کارخانجاتی در شهرستان ایجاد شود انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر افزایش می یابد.

وی گفت: هدف از برگزاری این جشن معرفی محصول سیب هشترود است که یکی از مرغوبترین انواع سیب تولید شده در استان به حساب می آید که در صورت حمایت از بهره برداران هشترود می تواند به یکی از قطبهای تولید سیب کشور تبدیل شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید