Iranian Agriculture News Agency

نیازی اعلام کرد :

رفع تداخل ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی گفت: با رفع تداخل از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی، نزدیک به یک میلیون هکتار از اراضی کشور که پیش از این سند ملی برای آن‌ها صادر شده بود، مستثنیات مردم شناخته شده و سند مالکیت آن صادر شده است.

رفع تداخل ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، صفدر نیازی شهرکی در نشست کمیسیون رفع تداخلات استان با بیان اینکه ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از سطح کل اراضی مستثنیات کشور هنوز رفع تداخل نشده است گفت : تا پایان سال ۱۴۰۲ باید رفع تداخل آن انجام شود.

وی افزود: با رفع تداخل از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی، نزدیک به یک میلیون هکتار از اراضی کشور که پیش از این سند ملی برای آن‌ها صادر شده بود، مستثنیات مردم شناخته شده و سند مالکیت آن صادر شده است.

نیازی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در زمینه رفع تداخل از استان‌های پیشرو کشور است و در ۶ ماهه اخیر در دولت سیزدهم ۲۱ درصد مساحت استان رفع تداخل شده است و تا پایان سال به کل تداخلات و مثتثنیات اراضی استان رسیدگی خواهد شد و همکاران ثبت نیز سندهای مردم را صادر خواهند کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۰ درصد اراضی مستثنیات کشاورزان، توسط سازمان ثبت، سند تک برگ صادر شده است و با هدف‌گذاری انجام شده تا پایان امسال می‌بایست ۳۰ درصد سند برای کشاورزان صادر شود است که با تلاش همکاران در ۶ ماهه دوم امسال برای ۲۰ درصد اراضی مستثنیات کشاورزان سند صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ قانون ملی شدن اراضی، در مواردی اختلافاتی پدید آمد و مستثنیات مردم در برخی مناطق ملی اعلام شد و این موجب اختلاف ۶۰ ساله بین مردم، سازمان منابع طبیعی و دولت شده است.

نیازی افزود: در این مدت برخی اختلافات به صورت موردی در دادگاه‌های صالحه و کمیسیون ماده واحده بررسی می‌شد ولی با افزایش این موارد در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که این موارد اختلافی در کمیسیون‌هایی در سازمان‌های جهادکشاورزی استانها بررسی و رفع تداخل شود و اگر در جایی بر اساس قوانین موجود آثار کشت و کار وجود داشته باشد، انتقال انجام شود.

وی اظهار داشت: یکی از پلاک‌های معروف در چهارمحال و بختیاری، اراضی "شیخ‌شبان" با مساحت هفت هزار و ۶۰۰ هکتار است که بخشی از آن پیش از این، توسط سازمان منابع طبیعی مستثنیات اعلام شده بود، ولی بخشی از این اراضی موارد اختلافی داشت که در کمیسیون‌های حل اختلاف مطرح شده است و امروز بررسی‌هایی در مورد آن صورت گرفت.

رییس سازمان امور اراضی گفت: نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ هکتار از این اراضی به نفع مردم جزو مستثنیات شناخته شد و سند آن برای مردم صادر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید