Iranian Agriculture News Agency

خرید حمایتی لیموترش در قیروکارزین آغاز می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز خرید حمایتی لیمو ترش از باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با مساعدت اتحادیه باغداران کشور عملیاتی می شود.

خرید حمایتی لیموترش در قیروکارزین آغاز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به اینکه حمایت از تولید کنندگان و القای آرامش و رونق بخشی به آن از جمله اهداف این اقدام حمایتی است، تصریح کرد: بر اساس رایزنی ها مقرر شده است اتحادیه باغداران کشور و کارخانجات آبلیمو گیری لیمو ترش را با قیمت توافقی از باغداران خریداری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به غیر از خرید توافقی برخی تسهیل گری های دیگر نیز در دست اجراست، اظهار کرد: واگذاری پنج باب غرفه در کلان شهر تهران به باغداران برای فروش مستقیم محصول تولیدی و برنامه ریزی برای خرید توافقی لیمو خشک توسط اتحادیه باغداران کشور از تولید کننده از دیگر تدابیر اتخاذ شده است.

همتی با بیان اینکه شرکت تعاونی باغداران شهرستان قیروکارزین نماینده متولی خرید در این شهرستان است، افزود: ما با 130 هزار تن محصول و سهم 25 درصدی از تولید لیمو ترش کشور باید بتوانیم متناسب با سهم تولیدی خود در بازار کشور و جهانی نقش آفرینی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید