Iranian Agriculture News Agency

عملیات اجرایی طرح تحول کشاورزی دشتستان در شبانکاره آغاز شد

گفت: عملیات اجرایی طرح تحول کشاورزی دشتستان در منطقه شبانکاره آغاز شد.

عملیات اجرایی طرح تحول کشاورزی دشتستان در شبانکاره آغاز شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، مسعود خوارزمی نیا مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان‌بوشهر  اظهار کرد: مطالعات طرح تحول کشاورزی در شبانکاره به طور کامل انجام شده و به وسعت هشت هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی زیر سد رئیس‌علی دلواری در منطقه شبانکاره است.

وی بیان کرد: از این هشت هزار و ۷۰۰ هکتار کارهای مطالعاتی آن به طور کامل انجام شده و بخش اول این طرح در اراضی آبخور کانال عمل ۵ اجرایی می‌شود.

خوارزمی نیا اظهار کرد: این کانال طبق هماهنگی صورت گرفته با شرکت آب منطقه‌ای استان حقابه آن تأمین شده است.

وی گفت: دو هزار و ۵۴۰ هکتار اراضی تحت پوشش کانال عمل پنج است که با توجه به مصوبات سفر اخیر هیئت دولت، اعتبار مصوب آن حدود ۷۰ میلیارد تومان است که با توجه به اعتبار مصوب بخشی از این دو هزار و ۵۴۰ هکتار به وسعت ۲۹۰ هکتار کارهای آغاز عملیات اجرایی شبکه آبیاری تحت فشار آن را داریم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان‌بوشهر افزود: این طرح شامل سه بخش احداث شبکه در سطح ۲۹۰ هکتار، احداث پکیج ایستگاه پمپاژ و چهار دستگاه سیستم فیلتراسیون است.

خوارزمی نیا افزود: کارهایی که عمدتاً در این طرح اجرا می‌شود لوله گذاری با لوله پلی اتیلن سایز ۹۰ تا ۸۰۰ میلیمتر است.

وی بیان کرد: در ادامه کار با توجه به اعتبارات طرح تحول کشاورزی منطقه شبانکاره دشتستان در سایر بخش‌های ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار با توجه به مطالعات انجام شده در بخش‌های بعدی انجام دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید