Iranian Agriculture News Agency

نجفی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

برای نخستین بار در کشور تولید علوفه در گلخانه هیدروپونیک شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: گلخانه هیدروپونیک برای تولید علوفه برای اولین بار در کشور در روستای آق بولاغ شهرستان اهر به بهره برداری رسیده کرده است.

برای نخستین بار در کشور تولید علوفه در گلخانه هیدروپونیک شهرستان اهر

 علی نجفی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان اهر 10 هکتار است افزود: این گلخانه ها شامل 25 واحد است که به تولید سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: سالانه در گلخانه های شهرستان اهر 2 هزار شاخه گل و حدود هزار تن نیز سبزی و صیفی تولید می شود.

کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر نیز بیان کرد: گلخانه های شهرستان اهر برای 80 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است که طبیعتا تعداد نفراتی که به طور غیرمستقیم مشغول به فعالیت شده اند خیلی بیشتر از این رقم است.

رسول دوستی به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه گلخانه های شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان برای 12 گلخانه مجوز تاسیس داده شده است که برای آنها نیز 55 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

گلخانه دار اهری نیز گفت: در گلخانه هیدروپونیک دومحصوله ما خیار درختی و گلهای زینتی تولید می شود که موفق شدیم در ماه 10 هزار شاخه روانه بازار کنیم.

توحید سه دکانی افزود: مساحت این گلخانه هیدروپونیک دومحصوله سه هزار مترمربع است که محصولات آن به تبریز و تهران ارسال می شود.

وی مشکل کمبود سرمایه در گردش مشکل و بازاریابی را از جمله مشکلات خود برشمرد و خواستار رسیدگی به این مشکلات از سوی مسئولان شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید