Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری:

46 تغییرکاربری غیرمجاز در ساری قلع و قمع شد

بازگشت ۱۰۵ هزار متر مربع زمین به چرخه تولید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از قلع و قمع 46 فقره تغییر کاربری غیرمجاز و بازگشت 105 هزار مترمربع اراضی زراعی و باغی به چرخه تولید در این شهرستان خبر داد.

46 تغییرکاربری غیرمجاز در ساری قلع و قمع شد
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: 105 هزار مترمربع اراضی زراعی و باغی در شهرستان ساری، آزاد سازی و به چرخه تولید کشاورزی بازگشت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری از قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای لنگر از توابع بخش کشاورزی چاردانگه خبر داد و گفت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 و ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 46 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شامل ساختمان، دیوارکشی، بنای نیمه کاره و تفکیک با حضور کارشناسان اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده دادستان و عوامل انتظامی و امنیتی این شهرستان قلع و قمع شد.

این مسؤول افزود: تلاش برای برخورد با متخلفان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مرتبط همچنان ادامه دارد و این امر برای حفظ منابع برای آیندگان است.

علوی تاکید کرد: مطابق قانون هرگونه محوطه سازی و یا احداث بنا در زمین‌های کشاورزی و باغی که سبب تغییر شکل زمین‌ها را فراهم کند ممنوع بوده و مرتکبین در صورت بی‌توجهی به این اخطار‌ها در مرحله اول ضمن تخریب بنا به جریمه یک تا سه برابری ارزش زمین محکوم و چنانچه مجدداً اقدام به ساخت و ساز کنند به مجازات حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

وی تصریح کرد: افراد متخلف و سودجو نمی توانند با نابود کردن قابلیت های کشاورزی اراضی شهرستان به اهداف اقتصادی خود برسند و این موضوع را به صورت جدی پیگیری و با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مقابله می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید