Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

کشاورزان برای پیشگیری از خسارت سیل، هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان طالقان در حال ارزیابی است؛ افزود: 180هکتار محصولات زراعی و باغی و 600 کلنی زنبور عسل در سیل اخیر طالقان دچار خسارت شده است.

کشاورزان برای پیشگیری از خسارت سیل، هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، عبدالرضا روشن نژاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی استان گفت: با ورود سامانه بارشی به استان البرز موجب وقوع سیل و طغیان رودخانه در مناطق کوهستانی به خصوص در جاده چالوس و منطقه بالا طالقان شد و با توجه به اینکه کلیه اخطارهای هواشناسی از طریق پیامک و فضای مجازی و مراکز جهاد کشاورزی به کلیه بهره برداران بخش کشاورزی استان اطلاع رسانی شده بود خوشبختانه سیل تلفات جانی در استان نداشته است، اما متأسفانه در تعدادی از روستاهای شهرستان طالقان که در همجواری رودخانه های  بخش بالا طالقان واقع شده بودند،  به دلیل بالا بودن شدت بارشها، خساراتی به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی در خصوص وقوع سیل و طغیان رودخانه در بامداد روز جمعه هفتم مرداد ماه با بیان اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان طالقان در سیل اخیر دچار خسارت شدند؛ افزود: از ساعات اولیه وقوع حادثه، همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طالقان به همراه مدیریت بحران شهرستان به مناطق وقوع سیل اعزام شدند و با تکمیل فرم های اولیه خسارت وارده، مستند سازی لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: همکاران ما در حال ارزیابی میزان خسارات وارد شده هستند؛ و در خصوص پیش بینی میزان خسارت اولیه سیل، مطابق ارزیابی کارشناسان این سازمان قریب به 30 هکتار محصولات زراعی، حدود 150 هکتار محصولات باغی (با 20 درصد خسارت) و به تعداد 600 کلنی زنبور عسل خسارت وارد شده است.

روشن نژاد با بیان اینکه خوشبختانه با جابجایی دامها تاکنون خسارتی  در این خصوص گزارش نشده است، افزود: با توجه به قطع ارتباط تلفنی در شهرستان طالقان در روز حادثه و کوهستانی بودن منطقه  احتمال افزایش خسارت به دور از انتظار نمی باشد و لازم است کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از کلیه بهره برداران بخش کشاورزی استان خواست برای حفظ زیرساخت ها، تاسیسات و ادوات کشاورزی حداکثر دقت و مراقبت را جهت پیشگیری از بروز هرگونه خسارت به عمل آورند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید