Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

آغاز کشت گوجه فرنگی در ۵۷۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت محصول گوجه‌فرنگی در سطح ۵۷۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان در سال جاری آغاز شده است

آغاز کشت گوجه فرنگی در ۵۷۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر پیش بینی کرد: از این سطح بیش از ۳۴۰۰۰۰ تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر مصرف بهینه آب کشاورزی و کاهش سطح کشت محصولات پرآب بر، سطح کشت گوجه فرنگی استان در سالهای اخیر از حدود ۱۰ هزار هکتار در سال ۱۳۹۵ به کمتر از ۶۰۰۰ هکتار در سال زراعی جاری یعنی با حدود ۴۰ درصد کاهش رسیده است.

جلیلوند یادآور شد: همچنین با توجه به استفاده از ارقام اصلاح شده یا عملکرد بالا، روش‌های به زراعی نوین و زارعین خبره و پیشرو، میانگین عملکرد استان در سال‌های اخیر از ۴۵ تن در هکتار به بیش از ۶۰ تن در هکتار رسیده است.

به گفته وی؛ استان قزوین جزو شش استان برتر کشور از لحاظ تولید محصول گوجه فرنگی است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تیپ که حدود ۹۰ درصد سطح کشت گوجه فرنگی استان را شامل می‌شود، استان قزوین توانسته در جهت کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی پرآب بر، افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین کاهش مصرف آب کشاورزی در هکتار حرکت کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید