Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

در حوزه نان نیازمند نوآوری هستیم

موزه آرد و نان ایجاد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه نان نیازمند نوآوری هستیم.

در حوزه نان نیازمند نوآوری هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز به منظور بازدید از سوله‌های اختصاص یافته  اداره کل غله و خدمات بازرگانی تهران جهت ایجاد ناحیه نوآوری صنعت غذا حضور یافت.

وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید که با همراهی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد، گفت: عقیده دارم میتوانیم با توجه با سابقه اداره کل غله و خدمات بازرگانی تهران این مکان به موزه آرد نان و غذا  تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: این اداره میتواند در بخشی از سوله ها به مرکز نوآوری در صنعت غذا در بحث آرد، گندم و نان تبدیل شود و جوانان در این حوزه فعالیت کنند.

به گفته ساداتی‌نژاد، نان در کشورمان به شدت نیازمند نوآوری است و باید بر روی کیفیت، فرآوری و غنی سازی نان کار کنیم.  

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر کنجاله سویا برای مرغدار کیلویی 17هزار تومان تمام میشود و باید به سمت ارزان سازی خوراک حرکت کنیم.

وی بر ارزان سازی خوراک دام تاکید کرد و افزود: مراکز دانش بنیان در حوزه کشاورزی در این زمینه میتوانند کمک کنند.

ساداتی نژاد بابیان اینکه در این مجموعه برای حضور از بزرگان حوزه غله و نان دعوت شود، گفت: سازو کارهای اجرایی برای حضور شرکت های دانش بنیان در  صنعت غذا را در این مجموعه ایجاد می‌کنیم.

5ef48298-b30d-413d-a725-95425fc08449

 گفتنی است با توجه به نقش و جایگاه زیرساخت‌های صنعتی در توسعه تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه در حوزه امنیت غذایی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال و تأکیدات ایشان بر صنعت غذا، بسترسازی مناسب برای توسعه روند استقرار و تولید بنگاه های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان و فناور با ایجاد «ناحیه نوآوری صنعت غذا» و تدوین ساز آغاز و کار حمایتی آن در حال انجام است.

بر اساس این گزارش ناحیه نوآوری صنعت غذا، در سایت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران با توجه به دارابودن مجموعه سوله‌هایی با قابلیت تغییر کاربری ( از انبار شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه های گوناگون صنعت ) به محل استقرار و مکان تولید شرکت‌های دانش بنیان و فناور تبدیل شده که در ادامه فاز ایجاد مرکز نوآوری صنعت غذا ایجاد و راه اندازی شده است.

برای فاز دوم که ایجاد ناحیه نوآوری صنعت غذا است برنامه ریزی هایی در حال انجام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید