Iranian Agriculture News Agency

در نشست خبری مطرح شد:

پرداخت 380 میلیارد تومان تسهیلات برای تولید در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پرداخت 380 میلیارد تومان تهسیلات بند الف تبصره 18 برای سرمایه در گردش و ثابت واحد های تولیدی بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: با این میزان رتبه نخست پرداخت در کشور را کسب کرده ایم.

پرداخت 380 میلیارد تومان تسهیلات برای تولید در فارس

به گزارش حبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: در ادامه این روند طرح های دیگر مصوب شده است و به بانک معرفی می شود که قطعا می تواند به افزایش رونق تولید و افزایش بهره وری تولید کمک کند.

وی با اشاره به اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بخش دام و طیور کشور، گفت: سهم استان‌ها از این اعتبار شناور است و هر استانی به نسبت ظرفیتی که در این بخش دارد می‌تواند اعتبار دریافت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش برای  واحدهای تولیدی دام و طیور نیز در دست انجام است، اظهار کرد: به لحاظ معرفی واجدین شرایط برای پرداخت وام در کشور مقام  اول هستیم و در پرداخت تسهیلات تا به امروز مقام پنجم داریم.

او با بیان اینکه با همکاری شعب بانک کشاورزی و کارکنان مرتبط با این حوزه در سازمان سعی کردیم که این مقام پنجم را ارتقا دهیم، ابراز کرد: از هفته گذشته این روند به خوبی دارد  انجام می شود هفته گذشته مقام پانزدهم را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال سیاست های حمایتی دیگر  نیز هستیم بیان کرد: از ظرفیت های صادراتی برای صادرات دام مازاد استان استفاده خواهیم کرد؛ یکسری هماهنگی‌های هم با حوزه وزارت خانه انجام بدهیم و کسب و تکلیف کنیم.

دهقان پور با بیان اینکه در بحث جوجه ریزی ها سعی کردیم نهایت توان و کوشش  را به کار گیریم و رصد هوشمندانه انجام دهیم تا با کمبود تولید مرغ مواجه نشویم، اضافه کرد: با رایزنی هایی که با مرغداران و با اتحادیه های مرغداران انجام شده است جوجه ریزی متناسب با نیاز استان خواهد بود

2

.

خرید 1500 تن مرغ مازاد از مرغداران فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه حمایت از تولید داخل و جلوگیری از آسیب به مرغداران از برنامه های حمایتی این سازمان است، گفت: حدود 1521 تن مرغ مازاد از مرغداران خریداری کرده ایم و قرارداد بالغ بر3 هزار تن مرغ با مرغداران منعقد شده است.

دهقان پور با اشاره به اینکه در هفته جهاد کشاورزی  ۴۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با تخصیص بودجه ای که سال ۱۴۰۱ از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تحقق پیدا خواهد کرد هوشمندسازی واحدها تولیدی را استارت بزنیم.

او با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون 270 هزار تن گندم در فارس به صورت تضمینی و با قیمت 11 هزار و 500 تومن خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: هر چه برداشت گندم از مناطق جنوبی به مناطق میان‌بند و شمالی می‌رسد فعالیت دلالان برای خرید گندم بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه احتکار، خرید و فروش گندم خارج از شبکه ممنوع است به دلالان اخطار داد که هر چقدر گندم از کشاورزان خریده باشند با کمک دستگاه قضا از آنها پس گرفته می‌شود.

افزایش عملکرد مزارع گندم در جنوب فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کاهش 34 درصدی بارندگی در فارس، عدم رهاسازی حق‌آبه سد درودزن و بروز سرمازدگی در مناطق میان‌بند و شمالی فارس، گفت: با وجود این مسائل امسال در جنوب فارس میزان عملکرد گندم در واحد سطح 34 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به موضوع فرونشست زمین در استان فارس، اظهار کرد: در ارسنجان، مرودشت، داراب، بخش‌هایی از شهرستان فسا و جنوب فارس با فرونشست زمین روبه‌رو هستیم که برای جلوگیری از پیشرفت آن باید اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شود. 

دهقان‌پور افزود: کمک به تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی از طریق آبخوان‌داری و آبخیزداری، تغییر الگوی کشت، اعمال سیاست‌های جبرانی برای جایگزینی کشت محصولات آب‌بر و غیره از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از پیشرفت فرونشست‌ها باید دنبال شود.

وی در مورد برنامه قطعی برق چاه‌های کشاورزی استان فارس در فصل گرما، گفت: پارسال روزانه پنج ساعت قطعی برق داشتند اما در حال حاضر دو روز درمیان روزی دو ساعت قطعی برق دارند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه تعهد خاموشی برق چاه‌های کشاورزی 500 مگاوات بوده که به گفته مدیرعامل توزیع برق فارس در استان فارس 240 مگاوات اعمال شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها از 15 خردادماه باید قطعی برق چاه‌های کشاورزی شمال فارس اعمال می‌شد که با رایزنی‌ها و همکاری شرکت توزیع برق تاریخ شروع آن را به یکم تیرماه رساندیم.

4

 

1

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید