Iranian Agriculture News Agency

عسکری:

لزوم ایجاد هم‌افزایی مابین بخش خصوصی و دولتی در راستای امنیت غذایی کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای دستیابی به امنیت غذایی باید هم‌افزایی و هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی شکل گیرد.

لزوم ایجاد هم‌افزایی مابین بخش خصوصی و دولتی در راستای امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش روز جهانی سلامت غذا که در سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و نقش آن در امنیت ملی ،اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار به حفظ امنیت غذایی نیاز داریم.

وی افزود: ایران در حوزه امنیت جایگاه ارزشمندی در جهان و منطقه پیدا کرده است اما در حوزه سلامت باید در راستای رسیدن به اهداف مدنظر تلاش کنیم.

عکسری تصریح کرد: عمده‌ترین عوامل موثر در امنیت غذایی شامل برنامه ریزی برای توسعه تولید محصولات کشاورزی، برنامه ریزی برای کاهش و پایان دادن به گرسنگی در جهان، تلاش برای برقراری ارتباط با کشورهای در حال توسعه برای همکاری اقتصادی به آنها، کشاورزی و حمایت متقابل فنی برای افزایش محصول ، افزایش آگاهی عمومی ملت‌ها و توجه دادن آنها به مسئله گرسنگی، تلاش برای انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه، ایجاد عزم همگانی و تقویت مسولیت‌های بین المللی برای کاهش گرسنگی و سوءتغذیه، تولید و توزیع کشاورزی پایدار، افزایش همکاری عمومی در خصوص افزایش گرسنگی و عادات غذایی سالم در کشورهای مختلف، قدردانی از افرادی که در ایجاد محیط پایدار برای از بین بردن گرسنگی در کره خاکی می‌شود.

وی گفت: علی‌رقم این اقدامات نمادین، گرسنگی در جهان در حال افزایش است و مبارزه جهانی علیه گرسنگی کُند پیش می‌رود و چشم انداز آینده چندان روشن نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین عنوان کرد: براساس شاخص گرسنگی در جهان هنوز جمعیت کثیری در دنیا دچار گرسنگی هستند و در آستانه قحطی قرار دارند.

عسکری ادامه داد: عواملی همچون تغییرات اقلیمی و ادامه‌ی درگیری‌های بین المللی و مناقشه‌های منطقه‌ای و خیره‌سری های نظام سلطه خصوصا آمریکا و همگیری کرونا در دوساله اخیر موجب کندی این روند شده است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت بازنگری در زیرساخت‌های کشاوری گفت: برای دستیابی به امنیت غذایی باید هم‌افزایی و هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی شکل گیرد. مجلس نیز به عنوان مقام قانون‌گذار در راستای رسیدن به غذای سالم همکاری لازم را دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید