Iranian Agriculture News Agency

نجفی تاکید کرد:

جهاد سازندگی یکی از نهادهای برخاسته از بطن انقلاب است

مسئول حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جهاد سازندگی یکی از نهادهای برخاسته از بطن انقلاب است .

جهاد سازندگی یکی از نهادهای برخاسته از بطن انقلاب است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر که برای گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و شهدای تیپ مهندسی 57 فجر جهاد سازندگی آذربایجان شرقی برگزار شده بود با بیان اینکه جهادسازندگی یکی از نهادهای برخاسته از بطن انقلاب است که در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) شکل گرفت ادامه داد: ماموریت اصلی جهاد سازندگی محرومیت زدایی روستاها بود که جوانان انقلابی به ندای امام لبیک گفته و کارهای بزرگی را انجام دادند؛ اما در دوران هشت سال دفاع مقدس ماموریت جهاد غیر از ماموریت اصلی، کمک‌رسانی در جبهه‌های حق علیه باطل نیز بود و جهادسازندگی در دفاع مقدس نیز دوشادوش رزمندگان اسلام کارهای بزرگی انجام داد.

وی افزود: تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ جهت ارسال کمک‌های مردمی به جبهه، انجام تحقیقات و کارهای مهندسی و امور فنی از جمله پل‌سازی، جاده‌سازی و...، نهضت سنگرسازی که منجر به اخذ مدال افتخار «سنگرسازان بی‌سنگر از سوی امام خمینی(ره)» شد و همچنین انجام سایر خدمات بهداشتی، درمانی و ... از جمله اقدامات مهم و ماندگار جهادسازندگی در دوران جنگ تحمیلی بود.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: نتیجه‌ی اقدامات و کارهای ماندگار جهادگران استان در جنگ تحمیلی، تقدیم ۱۲۱ شهید به انقلاب، ۴۹۲ جانباز و ۵۷ آزاده بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید