Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مرغ لاین آرین سرمایه ملی و میراث صنعت طیور کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با اعضای اتحادیه مرغداران مازندران گفت: بارقه امیدی در مجموعه لاین بابلکنار که سرمایه ملی و میراث صنعت طیور کشور است در راستای احیاء آن ایجاد شد.

مرغ لاین آرین سرمایه ملی و میراث صنعت طیور کشور است
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با اعضای اتحادیه مرغداران مازندران گفت: بارقه امیدی در مجموعه لاین بابلکنار که سرمایه ملی و میراث صنعت طیور کشور است در راستای احیاء آن ایجاد شد.

وی ادامه داد: نیازمندی‌های صنعت طیور با بهره‌گیری از ظرفیت موجود در استان مازندران که قطب صنعت طیور کشور است مورد بررسی قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ضعف‌های موجود باید شناسایی و برای رفع آن راهکار ارائه شود تا برای صنعت طیور استان سودمند باشد.

عنایتی اظهار کرد: باید داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود خود را قدر بدانیم و از این ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی زنجیره نژاد آرین استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تولید در حوزه کشاورزی باید اقتصادی باشد و باید بتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم.

عطااله حسن زاده در ادامه با بیان اینکه فروردین ماه امسال ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که در تاریخ مرغداری استان بی سابقه بوده است، ادامه داد: توانستیم با همکاری حوزه اجرا و اتحادیه ها در ایام عید نوروز شرایط مطمئن و آرامی در تامین گوشت مرغ داشته باشیم.

وی گفت: مرغداران برای تامین نهاده های مورد نیاز واحد‌های مرغداری تحت فشار هستند و باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

حسن زاده ادامه داد: سه میلیون جوجه ریزی نژاد آرین در استان انجام می شود و تمایل مرغداران به جوجه ریزی نژاد آرین در حال افزایش است و آمادگی کامل وجود دارد نژاد آرین در قالب زنجیره مدیریت شود و مدیریت آن را اتحادیه مرغداران استان بر عهده گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال، خوشبختانه اتحادیه مرغداران هم ظرفیت تولید و هم ظرفیت اشتغال را دارد و اگر حمایت های مالی، اعتباری و تسهیلاتی از واحدهای مرغداری استان صورت گیرد می توان با کمک شرکت های دانش بنیان نسبت به اصلاح ساختار مرغداری ها برای کاهش هزینه و انرژی اقدام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید