Iranian Agriculture News Agency

رئیس قرارگاه جهاد تبیین:

رسانه یکی از مهم‌ترین ابعاد امنیت غذایی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از ابعاد امنیت غذایی ایجاد آرامش در جامعه است که این کار توسط رسانه انجام می‌شود.

رسانه یکی از مهم‌ترین ابعاد امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس قرارگاه جهاد تبیین، در اولین جلسه این قرارگاه که امروز دوشنبه 22 فروردین‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم تبدیل به وزارت امنیت غذایی شده است و تا قبل از آن تمام زنجیره غذا در یکجا متمرکز نبوده است.

وی با بیان این‌که موفقیت نسبی است، گفت: همین مدت ۷ ماه را اگر با ادوار گذشته مقایسه کنیم، نشان می‌دهد که این تکمیل زنجیره و فرماندهی واحد در حوزه امنیت غذایی و سلامت غذا تأثیر بالایی داشته است و هر چه جلوتر می‌رویم باید شرایط مطلوب‌تر و تسلط بیشتری بر زنجیره به وجود آید و روش‌های دانش‌بنیان را در آن پیاده‌سازی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سلامت یکی از پارامترهای امنیت غذایی است و ما در این مسیر درحرکت هستیم.

رئیس قرارگاه جهاد تبیین با اشاره به این‌که کار تبیین خوبی درزمینهٔ کشاورزی انجام نشده است، گفت: یکی از ابعاد امنیت غذایی ایجاد آرامش در جامعه است و یکی از روش‌های جنگ روانی بر هم خوردن بازار و تشویش اذهان عمومی است.

ساداتی نژاد ادامه داد: بخش عمده کار مربوط به بخش رسانه و روابط عمومی است و وزارت جهاد کشاورزی هیچ سابقه‌ای در این زمینه نداشته است.

وی با بیان این‌که اگر مصرف پنج درصد تغییر کند بازار بر هم می‌ریزد، اذعان داشت: مازاد تولید کشاورزان در کشورهای اروپایی با کمک رسانه‌ها به فروش می‌رسد و این کار باعث جلوگیری از ضرر و زیان به بخش کشاورزی می‌شود، بنابراین یک بعد امنیت غذایی در غرب، رسانه است که بازار را تنظیم می‌کند.

مقام عالی وزارت ادامه داد: حوزه رسانه در آرامش برای جامعه، حذف استرس، احساس پایداری غذا و سبک مصرف بسیار حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در خصوص سبک مصرف به‌صورت جدی توصیه کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی به توانیم یک حرکت بزرگ انجام دهیم که این اقدام در وزارتخانه ماندگار شود.

ساداتی نژاد عنوان کرد: جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری حرکت و فعالیت است و نباید پدافندی عملکرد، بلکه باید خالق باشیم و تنها دفاع کافی نیست.

وی تأکید کرد: حوزه ترویج باید در جهاد تبیین در میان میدان باشد و در فصل کشت در کنار کشاورزان اقدام عملیاتی داشته باشد و باید کاروان بهره‌وری و ترویج راه بیندازند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در ارزان‌سازی غذا نقش رسانه بسیار حائز اهمیت است اما در تمام ابعاد وزارت جهاد کشاورزی نبود رسانه مشهود است که امیدواریم در کشور یک نهضت در حوزه تولید، سلامت و ارزان‌سازی غذا ایجاد شود تا مردم در ارتباط با حوزه غذا احساس آرامش کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید