Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تشدید نظارت و بازرسی ها بر بازار کالاهای اساسی

پیش بینی تولید ۳۲۰ تن گوشت مرغ در اسفند ماه در استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم تشدید نظارت و بازرسی ها در ایام پایانی سال مشرف به عید نوروز و ماه مبارک رمضان و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد.

 تشدید نظارت و بازرسی ها بر بازار کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در چهل و هفتمین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان که با حضور معاون بازرسی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبینار با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی با موضوع تنطیم بازار شب عید برگزار شد، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی استان، اظهار کرد: تعداد ۴ هزار و ۷۳۸ واحد نانوایی در سطح استان فعال است که با توجه به بازرسی های انجام گرفته در طی ماه های اخیر، ۵۰ درصد پرونده تخلفات مربوط به حوزه آرد و نان است.

کرامتی تصریح کرد: با توجه به ابن که نان قوت غالب مردم است باید نظارت و بازرسی ها بر نحوه فعالیت واحدهای نانوایی بیش از پیش افزایش یابد. 

وی اضافه کرد: به منظور تنظیم بازار مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان و شب عید، ۶۰۰ تن مرغ منجمد در بین روستاییان استان توزیع شده است.

فرمانده قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در ادامه با بیان اینکه شکر ؛ برنج و روغن تنظیم بازاری مورد نیاز مصرفی مردم استان تامین شده و در حال توزیع است و نیاز است با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال آهنگ حمل اقلام به استان و روند توزیع تسریع یابد.

در ادامه رضا یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با اشاره به جوجه ریزی ۵ میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه سال جاری گفت : از این میزان جوجه ریزی پیش بینی می شود ۳۲۰ تن گوشت مرغ تولید شود. 

یوسفی رضایی با اشاره به جوجه ریزی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در اسفند ماه نیز گفت : با توجه به میزان جوجه ریزی بهمن و اسفند ماه سال جاری؛ هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال ، شب عید و ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به روند مطلوب توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه بازرگام در استان، افزود: در تلاش هستیم زیر ساخت های لازم برای افزایش خدمات دهی به مردم از طریق اینترنتی را ارتقا دهیم .

میر جمال  ساداتی اضافه کرد: ۱۱۰۰ تن میوه شب عید در جهت تنظیم بازار میوه شب عید تدارک و در انبارهای سازمان تعاون روستایی ذخیره سازی شده است که با آغاز اجرای طرح تنطیم بازار میوه همزمان با سراسر کشور توزیع خواهد شد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید