Iranian Agriculture News Agency

در راستای ارتقای سطح دانش علمی کشاورزان و باغداران

بهره برداران البرزی با روش‌های نوین کشت انواع گیاهان دارویی آشنا شدند

در راستای ارتقای سطح دانش علمی کشاورزان و باغداران، بهره برداران کشاورزی بخش محمدیه از توابع شهرستان البرز با روش‌های نوین کشت انواع گیاهان دارویی در مزارع آشنا شدند.

بهره برداران البرزی با روش‌های نوین کشت انواع گیاهان دارویی آشنا شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مدیر جهادکشاورزی شهرستان البرز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی دو روزه با موضوع داشت گل محمدی، زیره و زعفران که با حضور جمعی از  مددکاران کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مرکز ترویج و خدمات کشاورزی شریف آباد از توابع این شهرستان برگزار شد گفت: گیاهان دارویی مقاومت بالایی در مقابل کم آبی دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و مناسب این شهرستان کشت این محصولات از لحاظ اقتصادی باعث اشتغالزایی خواهد شد.

وحید یوسفلی افزود: زنجیره ارزش گیاهان دارویی به عنوان یکی از زنجیره‌های منتخب برای تغییر اشتغال و معیشت  به سمت فعالیت‌های کم‌آب‌بر است که محور اصلی آن، تامین گیاهان دارویی، فرآوری گیاهان دارویی و بازاریابی گیاهان دارویی است.

وی اظهارکرد: یکی از گیاهان دارویی که کشت آن در سطح منطقه در حال گسترش است، گل محمدی است که محصولات جانی آن شامل گلاب، اسانس و گلبرگ خشک است که از آن‌ها در صنایع غذایی، دارو، عطرسازی و بهداشتی استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید