Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

ارتباط مستقیم با مرکز جهادکشاورزی شباب استان ایلام در شبکه ملی برکت

مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی سازمان گفت: ارتباط مستقیم شبکه ملی برکت با مرکز جهاد کشاورزی شباب استان ایلام،به طور زنده برقرار شد.

ارتباط مستقیم با مرکز جهادکشاورزی شباب استان ایلام در شبکه ملی برکت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حشمت سیاهی گفت: در این ارتباط که شبکه ملی برکت میزبانی آن را به عهده داشت؛ کارکنان این مرکز به همراه کشاورزان شاغل در پهنه های تولیدی تحت پوشش مرکز مذکور از فعالیت ها، تجارب موفق، چالش های کاری، مسائل و مشکلات پیش رو سخن گفتند.

وی افزود: موضوع راه اندازی سایت های الگویی گیاهان دارویی، محصول سالم گوجه فرنگی و زعفران، حفاظت از خاک و آب، صنایع تبدیلی، تکمیلی و فعالیت صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی که باعث اشتغال زایی بین بانوان منطقه شده است از مهم ترین مباحث طرح شده توسط مروجان پهنه در مرکز شباب بود.

مهندس سیاهی بیان داشت: همچنین مدیریت آب و خاک، پرورش، فراوری و بازاریابی گیاهان دارویی، پرورش گل محمدی، آموزش به بهره برداران منطقه توسط کشاورزان پیشرو، همکاری با شرکت های دانش بنیان، مسائل مربوط به تسهیلات، کاشت درختان بلوط و احداث سازه هایی برای حفاظت از خاک و جلوگیری از سیلاب از مهمترین مباحث طرح شده توسط کشاورزان و بهره برداران حاضر در برنامه بود.

وی گفت: در پایان برنامه آقای دکتر مؤیدی، معاون سازمان تحقیقات، آموزش و کشاورزی و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج با آقای مهندس سیاهی، مدیریت هماهنگی ترویج استان ایلام درجمع مهمانان درخصوص سیمای کشاورزی استان ایلام صحبت کردند.

مدیر هماهنگی ترویج و آموزش سازمان بیان داشت: دکتر مؤیدی در خصوص تأثیرگذار بودن شبکه های استانی برکت در برقراری ارتباط با بهره برداران و کارشناسان و همچنین تأمین تجهیزات و امکانات مراکز جهاد کشاورزی صحبت کردند.

لازم به توضیح است مرکز جهاد کشاورزی شباب در شهرستان چرداول استان ایلام واقع شده که دارای شش مروج و مسئول پهنه تولیدی است.

مهندس سیاهی در پایان گفت: تولید محصولات باغی (انگوریاقوتی، پسته و گردو و...)، محصولات زراعی (گندم ، جو و..)، دامداری (دام سبک و سنگین )، پرورش مرغ تخم گذار و گوشتی، پرورش گیاهان دارویی و زنبورداری از مهم ترین فعالیت های منطقه است که در این راستا مرکز شباب همکاری لازم را با بهره برداران منطقه تمام و کمال انجام میدهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید