Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان:

هیچ نگرانی برای بازار گوشت مرغ در عید نوروز و ماه رمضان وجود ندارد

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بر این اساس وضعیت جوجه ریزی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و اکنون به سبب این موضوع دچار فراوانی مرغ هستیم لذا هیچ نگرانی از بابت تهیه مرغ در شب عید و ماه رمضان برای شهروندان نداریم.

هیچ نگرانی برای بازار گوشت مرغ در عید نوروز و ماه رمضان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مرغ در استان به گونه ای است که در حال صادرات مرغ به شهرهای دیگر هستیم و با حمایت خوبی که از حوزه مرغ و گوشت انجام شد، وضعیت جوجه ریزی امسال نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: بر این اساس وضعیت جوجه ریزی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و اکنون به سبب این موضوع دچار فراوانی مرغ هستیم لذا هیچ نگرانی از بابت تهیه مرغ در شب عید و ماه رمضان برای شهروندان نداریم.

ایراندوست بیان کرد: در دو هفته گذشته به این دلیل که مازاد مرغ داشتیم، اتحادیه مرغ داری های گوشتی با کشتارگاه های تهران و اراک قرارداد هایی را منعقد کردند و روزانه حجم قابل توجهی از مرغ هایمان را در سامانه رهتاب به آن کشتارگاه ها و شهرها ارسال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه با خوزستان و فارس نیز وارد مذاکره می شویم تا مرغ مازادمان را به آن استان ها نیز ارسال کنیم، افزود: همچنین گوشت مازاد را جهت ذخیره سازی به پشتیبانی امور دام ارسال می کنیم.

حسین ایراندوست در خصوص تأمین نهاده مرغداران اذعان کرد: ذرت و کنجاله سویای ماه بهمن و اسفند را تماماً از محل شرکت پشتیبانی امور دام، به استان تخصیص دادند و خبر آن نیز در کانال مربوط به دامداران اعلام شد، دامداران می توانند کل نهاده شان را خرید کنند و از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل بگیرند.

این مقام مسئول در خصوص تأمین اقلام مورد نیاز مردم در آستانه عید نوروز توضیح داد: در حال حاضر هیچ نگرانی بابت هیچ کدام از اقلام موردنیاز مردم شامل روغن، شکر، برنج، میوه، گوشت سفید، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و اقلامی که به سازمان جهاد کشاورزی مربوط می شود، وجود ندارد.

ایراندوست خاطر نشان کرد: برای این اقلام، برنامه ریزی کردیم و به اندازه کافی در انبار ها و سردخانه ها ذخیره سازی صورت گرفته تا امسال نگرانی وجود نداشته باشد، امسال تیم های نظارتی نیز آماده کردیم که از ١۵ اسفند تا ١۵ فروردین در قالب یک عملیات گسترده تر و دقیق تمام حوزه ها را نظارت کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید