Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

رونمایی از واکسن «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوا فلو پاد 503»

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از مجموع 70 واکسن مورد نیاز صنعت دام و طیور، 25 واکسن وارداتی است و مابقی آن در داخل کشور تولید می‌شود.

 رونمایی از واکسن  «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوا فلو پاد 503»

به گزارش خبرنگار ایانا؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوا فلو پاد 503» در وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، گفت: واکسن‌ها در حوزه امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت بوده و ما اگر خواستار امنیت غذایی پایدار هستیم باید در زمینه‌ی تولید واکسن با دقت پیش برویم.

وی بابیان اینکه همه کشورها نیز برای امنیت غذایی خود مسیر تولید واکسن را دنبال می‌کنند، افزود: از مجموع 70 واکسن مورد نیاز صنعت دام و طیور، 25 واکسن وارداتی است و مابقی آن در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان این که ممکن است سهم واکسن‌ها در تولید متفاوت باشد، گفت: توضیحات شرکت‌های دانش‌بنیان، نشان می‌دهد که جوانان کشورمان در شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت‌هایی خوبی را برای تولید واکسن شروع کرده‌اند که بسیار ارزشمند است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه ی تولید واکسن، گفت: در بخش اول آنان خواستار عدم رقابت بخش دولتی با آن‌ها بودند که در این زمینه سازمان دامپزشکی با کمک مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تمهیداتی را خواهند داشت تا ما انگیزه و میدان فعالیتی را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: آنان خواستار حمایت مؤسسات دولتی در زمینه ی فناوری‌های نوین و بخش خصوصی بودند تا بتواند با آرامش بهتری در بازار فعالیت کند و بخش دولتی با رعایت حوزه سیاستی و حاکمیتی رقیب بخش خصوصی نباشد.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه مشترک در این حوزه، گفت: در این کارگروه سازمان دامپزشکی کشور، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان حضور خواهند داشت تا بتوانند در زمینه ی تولید واکسن دام و طیور برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و نگاه سازمان دامپزشکی در دولت سیزدهم و در افق جدید، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان واکسن ساز است و در این مسیر با برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم تا کشور در حوزه واکسن خودکفا شود، صنعت واکسن در کشور رشد پیدا کند و به یک صادرکننده فعال در منطقه در بحث واکسن‌ها تبدیل شویم.

وی یادآور شد: امروز واکسن فوق حاد پرندگان که یکی از دغدغه‌های همه‌ی کشورها است در داخل کشور با کمک این شرکت دانش‌بنیان تولیدشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید