Iranian Agriculture News Agency

۲۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی هزینه شد

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان گفت: از ابتدای آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگترین طرح گلخانه خراسان شمالی در روستای دوین این شهرستان تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۲۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی هزینه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، سیدوحید میرزامحمدزاده معاون برنامه ریزی فرمانداری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای این طرح اظهار داشت: این میزان هزینه برای اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب و خرید انشعابات صورت گرفته و عملیات تسطیح و خاک برداری، معابر و جدول کشی در دست اجرا است؛ دیوار کشی و عملیات اجرایی پروژه در فاز بعدی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز این طرح در سال ۹۹ و  اتمام آن در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: مجموع کل اعتبار در نظرگرفته شده برای ایجاد این گلخانه ۱۰۰ هکتاری، پنج هزار میلیارد ریال است که ۲۰ درصد آورده شخصی و ۸۰ درصد تسهیلات است و قرار است از محل تبصره ۱۸، ۲ هزار میلیارد ریال وام پرداخت شود.

میرزامحمدزاده عنوان کرد: محل تامین آب این طرح از محل سد بارزو و در مواقع اضطراری چاه شخصی که خود شرکت تعهد کرده انجام خواهد شد که تحویل آب از محل سد سالانه ۵۵۳ هزار مترمکعب در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان گفت: با اتمام طرح به ازای هر هکتار برای ۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد که در مجموع کل برای هزار نفر شغل ایجاد می شود.

عملیات اجرایی ساخت شهرک گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری شیروان، به عنوان بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی و یکی از بزرگترین طرح‌های این حوزه در کشور ۶ خرداد ۹۹ کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید