Iranian Agriculture News Agency

مرودشت پیشرو در تکنولوژی های نوین کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه این شهرستان در زمینه کشاورزی پیشرو است از بازدید سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از این شهرستان خبر داد.

مرودشت پیشرو در تکنولوژی های نوین کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی گفت: بازدید از چند واحد تولیدی، دامی  و زراعی شهرستان مرودشت به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان صورت گرفت.

به گفته وی؛ نقاط قوت و ضعف هشت واحد تولیدی و زراعی شامل مزرعه طرح مقایسه ارقام کلزا، گلخانه تولید گل رز، کارخانه راکد مواد لبنی، کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان روحانی، ایستگاه تولید بذور گواهی شده، مزرعه گندم کشت بر روی پشته، گاوداری یک هزار راسی و ایستگاه مرغ بومی توسط سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و هیئت همراه بررسی شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ظرفیت و توانمندی های شهرستان مرودشت، تصریح کرد: این شهرستان  قطب تولید گندم، جو، گوجه فرنگی، ذرت برنج و از قطب های تولید گیاهان دارویی، قارچ، فراورده های دامی است.

همتی با بیان اینکه شهرستان مرودشت در به کارگیری مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از تکنولوژی های نوین کشاورزی پیشرو است، افزود: بیش از ۶۰ درصد کمباین و ۲۰ درصد تراکتورهای استان فارس در این شهرستان قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید