Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

کشت 5800 هکتاری گندم با سانتریفوژ در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: امسال 9 هزار و 960 هکتار گندم در مزارع این شهرستان کشت شد که دو هزار 600 هکتار آن با دستگاه خطی کار و پنج هزار و 885 هکتار با دستگاه سانتریفوژ بود.

کشت 5800 هکتاری گندم با سانتریفوژ در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به اهمیت کشت گندم در امنیت غذایی و استقلال کشور، گفت: 9 هزار و 967 هکتار گندم در شهرستان ساری کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: یک هزار و 922 هکتار گندم در مزارع آبی و هشت هزار و 45 هکتار از مزارع دیم این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه گندم به خاطر نقش مهمی که در امنیت غذایی ایفا می کند، محصول استراتژیک به شمار می آید، ادامه داد: 9 هزار و 960 هکتار گندم در مزارع این شهرستان کشت شد که دو هزار  616هکتار با دستگاه خطی کار، پنج هزار و 885 هکتار با دستگاه سانتریفوژ و مابقی به روش سنتی بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی برای حمایت مؤثر از کشاورزان، متناسب با ریسک و تولید مورد انتظار و ظرفیت تولید مناطق در زمان مواجه شدن با مخاطرات شدید و گسترده، امکان به کارگیری معیارهای از پیش طراحی شده برای ارزیابی خسارت و تعهد به کشاورزان خسارت دیده است، اضافه کرد: 172 هکتار از مزارع گندم در این شهرستان بیمه شد.

پورفلاح با بیان اینکه خاک ورزی تلاش برای ایجاد شرایط محیطی مناسب برای جوانه زنی بذر، سبز شدن گیاهچه و رشد و نمو ریشه است، خاطر‌نشان کرد: یک هزار و 175 هکتار از مزارع گندم به روش خاک ورزی حفاظتی شامل خاک ورز مرکب، چیزل و پنجه غاری آماده کشت شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید