Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اعمال مقررات قرنطینه نباتی بر بیش از 143 هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: امسال مقررات قرنطینه نباتی بر روی بیش از 143 هزار تن انواع محصولات کشاورزی صادره، وارده و ترانزیتی در گمرکات شهرستان جلفا اعمال شده است.

اعمال مقررات قرنطینه نباتی بر بیش از 143 هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان جلفا

 رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب گفت: در طول ۹ ماهه گذشته 39 هزار و 861 تن انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور با اخذ گواهی بهداشت قرنطینه صادر و 60 هزار تن انواع محصولات کشاورزی با کنترل کارشناسان مستقر در قرنطینه های نباتی جلفا و نوردوز به کشور وارد و 43 هزار تن ترانزیت محصولات کشاورزی انجام شده است.

وی در ادامه عمده محصولات صادراتی را انواع مرکبات، هندوانه، خرما، سیب، انواع صیفی جات و پسته عنوان کرد و افزود: امسال در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، تلاش‌ها در راستای جهش مطلوب در امر تولید و صادرات محصولات کشاورزی متمرکز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا ادامه داد: حضور مستمر و شبانه روزی کارشناسان قرنطینه های نباتی جلفا و نوردوز با وجود شرایط خاص به دلیل بیماری کرونا و بررسی محموله‌ های کشاورزی باعث پایداری صادرات گردیده است و هدف اصلی قرنطینه نباتی جلوگیری از ورود و خروج محصولات کشاورزی آلوده به عوامل خسارتزای قرنطینه ای شامل آفات و بیماریهای قرنطینه و هر گونه اندام تکثیری آلوده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید