Iranian Agriculture News Agency

خمسه خبر داد:

انجام 260 بازرسی در قزوین در راستای نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی تاکنون ۲۶۰ فقره بازرسی در این استان انجام و برای ۵۱ واحد متخلف پرونده در تعزیرات تشکیل شده است.

انجام 260 بازرسی در قزوین در راستای نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز دوشنبه در چهارمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که به شکل ویدیو کنفرانس با قرارگاه ملی امنیت غذایی که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور استاندار قزوین در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود، با ارائه گزارشی از اقدامات این قرارگاه، گفت:: نشست‌های این قرارگاه با حضور مدیران دستگاه های ذیربط خارج از مجموعه جهاد نیز به شکل هفتگی برگزار می شود اما در صورت نیاز و ضرورت نشست های فوق العاده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین با مسوولیت جهاد کشاورزی از ماه گذشته پس از مسوولیت پیدا کردن وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کنترل بازار محصولات اساسی، گفت: این قرارگاه با ۲۶ عامل اصلی، ۶ قرارگاه شهرستانی و ٤ کمیته فرعی مشغول به کار شده است.

 خمسه در خصوص نظارت و بازرسی بر بازار بعد از تشکیل قرارگاه نیز گفت: از سوی بازرسان قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین و در راستای نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی تاکنون ۲۶۰ فقره بازرسی انجام و برای ۵۱ واحد متخلف پرونده در تعزیرات تشکیل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با بیان اینکه خروجی مصوبات و نشست های قرارگاه، تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی برای مردم و ثبات در بازار است، خاطرنشان کرد: وظیفه سخت و حساسی بر عهده قرارگاه امنیت غذایی قرار دارد و ما باید با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی رسالت های خود را به درستی انجام دهیم. وی اظهار داشت: باید علاوه بر بسیج اصناف از ظرفیت اتاق اصناف در حوزه نظارت و کنترل بازار و پیشبرد برنامه های قرارگاه امنیت غذایی بیش از پیش استفاده شود.

این مسوول افزود: نباید در حوزه ذخیره سازی کالاها و توزیع به هنگام آنها مشکل و محدودیتی داشته باشیم و از ظرفیت های قانونی و امکانات بخش خصوصی شامل سردخانه ها و مراکز نگهداری محصولات غذایی در این راستا استفاده کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید