Iranian Agriculture News Agency

ایجاد سی هزار شغل در حوزه دامپزشکی

دکتر دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه هم اندیشی اعضاء وهمکاران دامپزشکی شاغل در بخش خصوصی ودولتی در استان اصفهان گفت: طبق برآورد سازمان دامپزشکی و با حمایت دیگر مسوولین کشوری و استانی تا کنون سی هزار شغل در حوزه دامپزشکی در سراسر کشور ایجاد شده است .

به گزارش ایانا نشست هم اندیشی اعضاء وهمکاران دامپزشکی شاغل در بخش خصوصی ودولتی در استان اصفهان عصر روز یکشنبه 10 دی ماه با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور، نماینده شهرستان مبارکه، مدیرکل دامپزشکی استان درتالار مجموعه فرهنگیسنبله برگزار شد.دراین نشست نمایندگان اصناف بخش خصوصی دامپزشکی به ترتیب به ایراد سخنرانی و بیان کمبودها ومشکلات کنونی در صنف خود پرداختند.

در ادامه دکتر حسینی مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تشکر از میهمانان ویژه در این نشست،ابراز امیدواری کرد که اینگونه نشستها گامهای مؤثر در جهت تحقق اهداف سازمان و فعالان حوزه دامپزشکی بر داشته شود.دکتر محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز هدف از برگزاری این نشست هم اندیشی را که با استقبال جمع کثیری از دامپزشکان وفعالان عرصه دامپزشکی در استان همراه بود استفاده از نظرات وپیشنهادات بخش خصوصی وتعاملات سازنده در رسیدن به اهداف سازمان دامپزشکی کشور که همان ارایه محصولات سالم وبا کیفیت با منشاء دامی به مردم عنوان کرد.

ایشان ضمن اشاره به اینکه مسوولین قبلی سازمان دامپزشکی قوانینی ارزشمند،مناسب وبا پیشگیریهای محکم تدوین نموده اند که صحت آن را حقوق دانهای حتی بیرون از حوزه دامپزشکی تایید می کنند،اما باید به مرور زمان در جهت تقویت بعضی از بخشها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از120 میلیارد ریال از اولین اعتباری را که امسال سازمان دامپزشکی کشور ودر شرایط کنونی تامین کرد،اختصاص به عقد قرار داد با بخش خصوصی بودکه انجام شده افزود: قبول دارم نارسایی ها وکمبودهایی است اما امیدوارم که با همکاری وتعامل ونظرات سازنده بخش خصوصی در جهت تقویت و رفع کمبودها گامهای قابل توجهی برداریم.

در پایان این نشست دکتر ایران پور نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت در شرایط کنونی اقتصادی میزان درآمد دولت و میزان تخصیص بودجه به دستگاه‌های مختلف ارقام خوبی نیست ولی مطمئنم با بحث اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری عنوان شد بتوانیم برمشکلات فائق شویم.

قابل ذکر است صبح یکشنبه نیز در ابتدای این سفر یکروزه دکتر دستور و هیات همراه طی بازدیدی صمیمانه از اداره کل دامپزشکی استان، از نزدیک با تمامی بخشها ومشکلات پیش روی کارکنان آشنا شدند.ایشان در ادامه باحضور در یکی از کارخانه های تولیدی مکمل و پرمیکس های غذایی دام و طیور و آبزیان دریکی از شهرکهای صنعتی شهرستان مبارکه، از پروژه تکمیل فاز دوم آن که با مساحتی حدود پنج هزار مترمربع و با اعتبار50 میلیارد ریال بازدید نمودند. وی همچنین بازدیدی از یک گاوداری صنعتی در این شهرستان (که جزء یکی از گاوداریهای بزرگ صنعتی استان است )داشتند.دکتر دستور در ادامه وبا حضور در جمع فعالان عرصه دامپزشکی درشبکه دامپزشکی مبارکه گفت: که شهرستان مبارکه دارای ظرفیت های بالقوه در زمینه های مختلف از جمله صنعت دام و طیور است و توانایی سرمایه گذاری های بیش از این را نیز در این صنعت دارد.

وی در خصوص تامین واکسن و دارو در کشور گفت: اگر چه تحریم ها مشکلاتی به وجود آورده، اما نیاز به تولید واکسن و دارو و حتی مواد اولیه آنها در کشور تامین گردیده است.وی همچنین ضمن اشاره به اجرای برنامه ساماندهی وضعیت بهداشتی دام ها، طیور و سیستم مراقبت فعال از اول سال جاری در کشور گفت:کاهش تلفات مرغداری ها در مناطق کانونی به 5 تا 6 درصد از دلایل موفقیت اجرای آن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید