Iranian Agriculture News Agency

شرایط جوی برای کشت دوم مهیا است

برای جلوگیری از خسارت باران، محصولات برداشت‌شده به انبارها انتقال یابد و پس از قطع بارش شرایط مناسبی برای کشت دوم و انتقال نشاء مهیا است.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در مناطق آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان با توجه به وجود سامانه بارشی و وزش باد، محصولات برداشت‌شده برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی به مناطق سربسته انتقال یابد.

مسعود حقیقت افزود: در این ایام، سم‌پاشی و برداشت محصول مزارع و باغ‌ها توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از قطع بارش باران، شرایط مناسبی برای کشت دوم و انتقال نشاء برنج مهیا است.

حقیقت ادامه داد: پس از قطع باران بروز بیماری‌های قارچی دور از انتظار نیست و به کشاورزان توصیه می‌شود مزارع خود را مورد بازدید قرار داده و در این زمینه از کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان مناطق جنوب و جنوب غربی کشور نیز که با پدیده گرد و غبار تا روزهای پایانی هفته روبه‌رو هستند، اعمال محافظتی گلخانه‌ها و مرغداری را انجام و در مزارع جالیز عملیات سم‌پاشی را صبح هنگام برای جلوگیری از بیماری‌های قارچی انجام دهند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: در مناطق مرکزی کشور به‌دلیل افزایش روند طبیعی دمای هوا نسبت به کاهش دوره‌های آبیاری اقدام و میزان خروجی سیستم آبیاری تحت فشار بر اساس سرعت باد و روند افزایش دمای هوا تنظیم شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-910427-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید