Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با ایانا:

کمبود آب، زراعت چوب در استان تهران را محدود کرده است

کمبود آب، زراعت چوب در استان تهران را محدود کرده است
کمبود آب، زراعت چوب در استان تهران را محدود کرده است

به‌دلیل آنکه زراعت چوب نیازمند فراوانی آب است، در استان تهران نمی‌توان زراعت چوب را گسترش داد.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران در گفتگ با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: مناطقی از جنوب تهران که در حال حاضر سبزی و صیفی در آن کشت می‌شود، می‌تواند برای زراعت چوب در نظر گرفته شود.

غلامعباس عبدی‌نژاد افزود: طرح مطالعاتی زراعت چوب در مکان‌هایی که آب زه می‌گیرد و آب فاضلاب موجب آسیب به سلامت مصرف‌کنندگان می‌شود، در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مطالعات مربوط به طرح فوق به نتیجه مثبتی برسد، اراضی سبزی‌کاری جنوب تهران که با آب فاضلاب مشروب می‌شود، به زراعت چوب اختصاص پیدا می‌کند.

عبدی‌نژاد ادامه داد: انجام طرح‌های جایگزینی باعث می‌شود که درآمد بهره‌برداران در مناطق فوق افزایش پیدا کند و سلامت خاک نیز حفظ شود.

زراعت چوب در استان تهران نیازمند مطالعه بیشتر است

این مقام مسئول درباره آنکه چرا طرح‌های فوق با گذشت چند سالی به نتیجه مثبت نرسیده است، تصریح کرد: کمبود آب، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که اجازه نمی‌دهد زراعت چوب را با گستردگی دنبال کنیم.

وی یادآور شد: در استان تهران به‌دلیل بحرانی بودن وضعیت آب و عدم استفاده از چاه‌ها برای آبیاری محصولات کشاورزی نمی‌توان بر روی منابع آبی دیگری حساب کرد. بدین ترتیب انجام طرح‌های زراعی نیز با دشواری پیش می‌رود.

عبدی‌نژاد تأکید کرد: زراعت چوب نیازمند تأمین آب است و در استانی چون تهران، گسترش چنین زراعتی به ضرر منابع آب محسوب می‌شو.د

وی اظهار داشت: در استان‌های دیگری همچون گیلان، زنجان و آذربایجان طرح‌های خوبی در زمینه زراعت چوب به انجام رسیده است.

عبدی‌نژاد در پایان گفت: می‌توان در اراضی جنوب تهران به شرط آنکه طرح‌های مطالعاتی به نتیجه مثبتی برسد، زراعت چوب را جایگزین کشت سبزی و صیفی کرد./

خبرنگار: مژگان ستار

V-910417-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید