Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خبر داد:

شهرستان بانه، ظرفیتی بالقوه در جنگل و مراتع

توسعه سرمایه‌گذاری در شهرستان بانه توسعه گردشگری را به همراه دارد.

شهرستان بانه، ظرفیتی بالقوه در جنگل و مراتع

توسعه سرمایه‌گذاری در شهرستان بانه توسعه گردشگری را به همراه دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، رئیس این سازمان در بازدید از بخش کشاورزی شهرستان بانه که با همراهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان انجام شد، گفت: شهرستان بانه از ظرفیتی بالقوه در جنگل و مراتع و تنوع گیاهی برخوردار است که علاوه بر حفظ و نگهداری آن‌ها می‌توان در راستای توسعه باغ‌های دیم در اراضی شیب‌دار نیز زمینه اشتغال را برای مردم این شهرستان فراهم کرد.

خالد جعفری ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی شهرستان بانه افزود: عملکرد مجموعه بخش کشاورزی قابل تقدیر است، اما انتظار می‌رود اقدامات بیشتری انجام شود و با شناسایی بیشتر ظرفیت‌های این شهرستان به توسعه زیربخش‌های بخش کشاورزی در شهرستان بانه به‌منظور تولید و بهره‌وری بیشتر اقدام کرد.

وی بیان کرد: توسعه روستایی درصدد حفاظت از منابع طبیعی، تغییر در نوع زندگی در جهت به‌وجود آمدن یک احساس مسئولیت همگانی برای حفظ منابع طبیعی و ارزش‌های بومی جهت رسیدن به خود اتکایی روستاییان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: اهمیت جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به‌عنوان یک اولویت اجرا است و توسعه سرمایه‌گذاری در شهرستان بانه توسعه گردشگری را به همراه خواهد داشت.

جعفری تأکید کرد: حمایت از طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و حتی گردشگری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و با توجه به استعدادهای موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: اهمیت و ضرورت توجه ویژه به جنگل و حفظ آن و استفاده از مطالعات خاک و ضرورت بازنگری در سیاست های موجود را برای حفظ منابع طبیعی که بخش مهمی از توسعه روستایی است را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

جعفری در پایان اهمیت سرمایه‌های انسانی در سازمان جهاد کشاورزی کردستان را به‌عنوان یک فرصت عنوان کرد؛ زیرا بخش دیگر توسعه روستایی مدیریت منابع انسانی است و خاطرنشان ساخت: بخش کشاورزی کردستان با بهره‌مندی از ظرفیت نیروی انسانی تحصیل‌کرده و مجرب، نقش و جایگاه خود را در پیشبرد اهداف و تعالی این بخش به اثبات رسانده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید