Iranian Agriculture News Agency

با وجود ممانعت آمریکا از ورود 4 نوجوان تیم افغانستان به خاک کشورش در آغاز سال جاری

دختران افغان در بزرگ‌ترین جشنواره رباتیک اروپا خوش درخشیدند/ جایزه "European prize" به ربات‌های کشاورزی خورشیدی رسید + فیلم

تیم رباتیک دختران افغان که در اوایل سال جاری از ورود به ایالات متحده آمریکا محروم شده بودند، توانست جایزه رقابت‌های معتبر اروپایی را از آن خود کند.

دختران افغان در بزرگ‌ترین جشنواره رباتیک اروپا خوش درخشیدند/ جایزه "European prize" به ربات‌های کشاورزی خورشیدی رسید + فیلم

تیم رباتیک دختران افغان که در اوایل سال جاری از ورود به ایالات متحده آمریکا محروم شده بودند، توانست جایزه رقابت های معتبر اروپایی را از آن خود کند .

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از "رویترز"، این تیم برنده، یک ربات خورشیدی طراحی کرده که به کشاورزان دارای کسب و کار کوچک کمک می کند تا کارهایی از جمله کاشت و برداشت محصول مانند گندم را انجام دهند. این مطلب را سفارت افغانستان در لندن روز پنج شنبه (30 نوامبر 2017) به بنیاد تامسون رویترز گفت .

سه عضو نوجوان این تیم توانستند موقعیت Entrepreneurial Challenge در Robotex که "بزرگ ترین جشنواره رباتیک اروپا " است، را به دست آورند. گفتنی است، این رویداد از 24 تا 26 نوامبر در تالین پایتخت استونی برگزار شد .

سفیر سید طیب جواد در بیانیه ای از طریق ایمیل اظهار کرد: «آن ها نمونه ای عالی برای مردم در سراسر جهان هستند، چراکه اگر حمایت درست و فرصت پیشرفت در آموزش و پرورش آن ها انجام شود، مسلما آینده افغانستان در دست آن ها خواهد بود ."

باید اشاره کرد، این تیم برای ارایه تحقیقات در ماه ژوئیه اقدام کرده بودند، اما ایالات متحده ویزای چهار نفر را به رقابت رباتیک دانشگاهی رد کرد که این اقدام با اعتراض عمومی روبه رو شد و به دنبال آن مقامات آمریکایی تصمیم خود را تغییر دادند و به دختران اجازه سفر داده شد .

به گفته سفارت در لندن، پیروزی آن ها در استونی، یک جایزه نقدی کوچک به همراه داشت، اما در کنار آن این دختران افغان به شرکت در یک رویداد بزرگ تر در ایالات متحده آمریکا در ماه مه( اردیبشهت - خرداد 97) دعوت شده اند، جایی که آن ها با هدف سرمایه گذاری برای آغاز به کار رسمی شرکت خود با همتایان هوشمند خود رقابت خواهند کرد ./

ترجمه: فرحناز سپهری


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید