Iranian Agriculture News Agency

تحقیقات پژوهشی برای پیش بینی اختلال تلخک در سیب های قرمز

آزمایشی برای تعیین اینکه آیا تلخک- اختلالی که با ظاهر شدن در چند هفته یا ماه ها پس از چیده شدن، پرورش دهندگان سیب را فریب می دهد- در سیب های قرمز (هانی کریسپ) انبار شده ایجاد می شوند یا خیر، توسط تیمی از پژوهشگران ایالت پن انجام شد و امیدوار است که میلیون ها دلار که سالانه در این میوه تلف می شود را حفظ کند.

تحقیقات پژوهشی برای پیش بینی اختلال تلخک در سیب های قرمز

آزمایشی برای تعیین اینکه آیا تلخک- اختلالی که با ظاهر شدن در چند هفته یا ماه ها پس از چیده شدن، پرورش دهندگان سیب را فریب می دهد- در سیب های قرمز (هانی کریسپ) انبار شده ایجاد می شوند یا خیر، توسط تیمی از پژوهشگران ایالت پن انجام شد و امیدوار است که میلیون ها دلار که سالانه در این میوه تلف می شود را حفظ کند.

به گزارش ایانا از سایت "یوراکلرت"، با اینکه سیب قرمز هنوز پر طرفدارترین سیب در آمریکا نیست، سیب گالا و فوجی را در فروش پشت سر گذاشته است و طبق پژوهش های ریچ مارینی، استاد باغداری در کالج علوم کشاورزی، درختان سیب هانی کریسپ بیشتری نسبت به سایر انواع آن در سال های اخیر کاشته شده اند. او می گوید به این خاطر که، مصرف کنندگان سیب قرمز را ترجیح می دهند و آنها معمولا در عمده فروشی ۳۰ تا ۴۰ سنت به ازای هر پوند، بیشتر از سایر انواع فروخته می شوند.

مارینی خاطر نشان کرد که این میوه در سال ۱۹۶۰ تولید شد و در دهه ۱۹۹۰ توسط دانشگاه مینه سوتا به بازار معرفی شد، گوشت سیب قرمز تردتر از سایر سیب هاست و یک گاز از آن انفجاری از طعم را دهان آزاد می کند. با این حال، این کیفیت گران تمام شده است زیرا این گونه در مقابل تلخک سیب بسیار آسیب پذیر است که در میوه ها به دلیل کمبود کلسیم ایجاد می شود.

لکه های چوب پنبه مانند قهوه ای زیر پوست که به دلیل اختلال ایجاد می شود، معمولا تا زمانی طولانی بعد از اینکه میوه های با ظاهر سالم توسط پرورش دهندگان انبار می شوند ایجاد نمی شود. در بیشتر موارد اگر پرورش دهندگان بدانند که در سیب های آنها تلخک سیب ایجاد می شود، به سرعت آنها را می فروشند، قبل از اینکه اختلال آنها ظاهر شود.

مارینی می گوید: "این سیب به نظر سالم می آید». «شما آن را در یک انبار سرد برای مدت سه یا چهار ماه قرار می دهید و آن را بیرون می آورید و همچنان به نظر سالم می آید. شما آن را برای چند روز در دمای اتاق قرار می دهید و تلخک سیب ایجاد می شود. تنها پس از آن شما آن را می بینید".

این تیم مطالعه ای را برای حدود سه سال در شش بلوک سیب هانی اسکریپ با تراکم بالا انجام داد. آنها باغستان های با سابقه های متنوع از وقوع تلخک سیب در پنسیلوانیا را بررسی کردند. این پژوهشگران به طور قطع گفتند که این اختلال با سطوح کم کلسیم در پوست میوه مرتبط است.

پژوهشگران همچنین اغلب این اختلال را زمانی مشاهده کردند که پوست میوه ها حاوی مقادیر زیاد نیتروژن، پتاسیم و منیزیوم و کلسیوم است که نشان دهنده عدم تعادل مواد معدنی است. این اختلال اغلب در درخت های سریع رشد کننده با سرشاخه های بیش از حد بلند دیده می شود.

این یافته ها که در شماره اخیر مجله علوم باغبانی منتشر شده است، فرآیند ارزیابی این مسئله را که آیا سیب ها تلخک را ایجاد خواهند کرد یا خیر توضیح می دهد. پژوهشگران پوست ها را خشک کردند و آنها را به پودر تبدیل کردند که برای تحلیل سطح کلسیم استفاده شد. اگر سطح کلسیم پایین باشد احتمال قوی وجود دارد که تلخک سیب ایجاد شود.

مارینی توضیح می دهد که برای پرورش دهندگان بسیار مهم است که بدانند کدام سیب ها می توانند انبار شوند، زیرا بازار تنها می تواند میوه ها را در زمان برداشت آنها مدیریت کند. این پرورش دهندگان دوست دارند بتوانند مقداری از میوه ها را انبار کنند و در طول سال آنها را بفروشند.

او می گوید: "این پرورش دهندگان دوست دارند بدانند احتمال اینکه میوه های آنها در انبار به تلخک سیب دچار شود چه قدر است". "بسته به میزان احتمال ایجاد تلخک سیب، آنها می توانند میوه خود را به سرعت بفروشند و از این مشکل اجتناب کنند. بنابراین ما امیدواریم که آنها بتوانند از اطلاعاتی که توسط این تحقیق برای تصمیم گیری در مورد اینکه آنها کدام میوه ها را باید به سرعت بفروشند و کدام میوه ها را باید انبار کنند تولید می شود استفاده کنند".

در سال ۲۰۱۶، آخرین سال این مطالعه، پژوهشگران متوجه شدند که نزدیک به سه چهارم- ۷۴ درصد- سیب های هانی کریسپ در باغستان ها دچار تلخک سیب شدند و کیفیت آنها پایین آمد. در بقیه سالها در پنسیلوانیا، به طور متوسط حدود ۲۳ درصد از سیب های هانی کریسپ دچار تلخک سیب می شدند. شدت تاثیر تلخک سیب بر تولید، آن چیزی است که اعضای تیم پژوهشی را قانع کرد که این مطالعه را آغاز کنند.

او توضیح می دهد که شرایط گرم و خشک این اختلال را بیشتر می کند. در سال هایی که این اختلال شیوع بیشتری یافت، مانند ۲۰۱۶، نشانه های این اختلال حتی بر بعضی سیب های روی درخت آشکار بود. طبق گفته های بافر، مدیریت تلخک سیب در باغستان ها برای جلوگیری از این اختلال مرکزیت دارد اما همیشه موثر نیست. پرورش دهندگان در طول فصل رشد، شش تا هشت بار به درختان مواد مغذی حاوی کلسیم اسپری می کنند.

او می گوید: "نمونه برداری از میوه سه هفته قبل از برداشت به آزمایشگاه تحلیلی زمانی برای فرستادن گزارش تحلیل میوه به پرورش دهندگان و بسته بندی کنندگان پیش از برداشت می دهد و این پژوهش نشان می دهد هیچ تفاوتی بین سطح مواد غذایی بین پوست میوه های نمونه برداری شده در برداشت و آنهایی که سه هفته قبل از آن نمونه برداری شدند وجود ندارد".

مارینی معتقد است که این مطالعه پیامدهای بزرگی در شمال شرقی خواهد داشت. او می گوید:"ما نمی دانیم آیا این مسئله مربوط به ساحل غربی است یا نه، زیرا شرایط پرورش دادن آنها بسیار متفاوت است". "یافته های این مطالعه می تواند منجر به دخیره میلیون ها دلار در هر سال برای پرورش دهندگان سیب شود و از بین نرود".

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید