Iranian Agriculture News Agency

همکاری مشترک ایفاد و عراق، کشاورزی خرده‌مالکان را احیا می‌کند/ هدف پروژه 20 هزار خانواده روستایی در فقیرترین استان‌های جنوبی عراق است

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (IFAD)، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با دولت عراق توافق کرده تا منابع مالی پروژه سرمایه‌گذاری کشاورزی پس از جنگ را در عراق تأمین کند.

همکاری مشترک ایفاد و عراق، کشاورزی خرده‌مالکان را احیا می‌کند/ هدف پروژه 20 هزار خانواده روستایی در فقیرترین استان‌های جنوبی عراق است

صندوق بین المللی توسعه کشاورزی 1 (IFAD) ، روز پنجشنبه اعلام کرد که با دولت عراق توافق کرده تا منابع مالی پروژه سرمایه گذاری کشاورزی پس از جنگ را در عراق تأمین کند.

به گزارش ایانا از سایت "کیونا"، این توافقنامه نتیجه جلسات هفته گذشته بود که در بالاترین سطح میان مقامات عراقی و خالیدا بوزار (Khalida Bouzar) ، مدیر ایفاد در منطقه شرق نزدیک، شمال آفریقا و اروپا 2 (NEN) همراه با تیم خود از بخش منطقه ای سازمان ملل برگزار شد.

طبق اخبار منتشر شده از ایفاد، این پروژه 20هزار خانواده روستایی در فقیرترین استان های جنوبی این کشور شامل میسان (Missan) ، ذی قار (Thi Qar) ، قادسیه (Qadissiyah) و مثنی (Muthana) را هدف قرار خواهد داد .

بوذار گفت: "اساس ریشه های پروژه فعلی ناشی از شکنندگی عراق و تعهدات ایفاد برای کمک به کشورهایی در شرایط شکننده است. ایفاد تجارب بسیار مهمی در مناطقی دارد که دولت عراق نیازمند کمک هایی نظیر توسعه روستایی و کشاورزی است." او ذکر کرد که توسعه رشد کشاورزی تنها به دلیل رشد درآمد ملی حائز اهمیت نیست، بلکه برای رشد اشتغال، تغذیه و امنیت غذایی و کاهش فقر در عراق نیز حیاتی است.

خانم بوزار در طول جلسات، ابزار اطمینان داد که پروژه جدید مرحله مهمی برای ایفاد و عراق است. او اضافه کرد که این پروژه نمونه ای از همکاری کارآمدتر و قوی تری است که مشارکت تجدید شده میان ایفاد و دولت عراق را نشان می دهد.

احمد بامارنی (Ahmad A.H. Bamarni) ، سفیر عراق، از سرعت عمل ایفاد در اجرای این پروژه تشکر کرد و گفت که این پروژه مستقیماً از تلاش های دولت عراق برای بازسازی پس از جنگ حمایت خواهد کرد.

پروژه جدید اجرا شده از سوی وزارت کشاورزی، منابع آب و محیط زیست عراق، انعطاف پذیری در برابر تغییرات اقلیمی را افزایش می دهد و همچنین بهره وری و سودآوری تولیدکنندگان محصولات زراعی در مقیاس کوچک و دامداران را با دسترسی به منابع مالی، فنّاوری و بازارهای سودآور بهبود می بخشد.

جلسه ابتدایی نشست میان مقامات عراقی و ایفاد در اکتبر 2016 در اردن برگزار شد که شرکت کنندگان اولین نقشه راه راهبردی برای سرمایه گذاری بر روی کشاورزی خرده مالکان و توسعه روستایی عراق را گسترش دادند. این نشست سکویی برای شناسایی الویت های مشارکتی ایفاد در عراق شد که شامل اهداف راهبردی اصلی و همچنین چارچوب اولین سرمایه گذاری ایفاد در این کشور بود.

صندوق بین المللی توسعه کشاورزی، یکی از بخش های تخصصی سازمان ملل در رم است که برای روستائیان، تقویت آنان و کاهش فقر، افزایش امنیت غذایی، بهبود تغذیه و تقویت انعطاف پذیری سرمایه گذاری می کند. از سال 1978، حدود 18.5 میلیارد دلار آمریکا کمک هزینه مالی و وام های کم بهره به پروژ هایی اعطا کرده که جمعیتی حدود 464 میلیون نفر را در بر گرفته است.

پانوشت:

1. International Fund for Agricultural Development

2. Near East, North Africa and Europe

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید