Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی "رابو بانک" نشان داد: قیمت کاکائو تا فصل سوم 2018 گران نمی‌شود

«رابو بانک» پیش‌بینی کرد، قیمت کاکائو حتی با وجود رشد بازار شکلات آمریکا تا فصل نخست 2018 نسبتاً یکنواخت می‌ماند. پیش‌بینی این بانک نشان می‌دهد که قیمت این ماده اولیه تولید شکلات در درازمدت افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی "رابو بانک" نشان داد: قیمت کاکائو تا فصل سوم 2018 گران نمی‌شود


«رابو بانک» پیش بینی کرد، قیمت کاکائو حتی با وجود رشد بازار شکلات آمریکا تا فصل نخست 2018 نسبتا یکنواخت می ماند. پیش بینی این بانک نشان می دهد که قیمت این ماده اولیه تولید شکلات در درازمدت افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایانا از پایگاه خبری «کانفکشنری نیوز»، «کارلوس مِرا» تحلیلگر کالایی رابوبانک اظهار کرد: اگرچه ما به دلیل تقاضای قوی به قیمت کاکائو خوش بین هستیم، اما در کوتاه مدت شاهد ذخایر بالایی هستیم و بنابراین بازار نیاز به مصرف بخشی از ذخایر را دارد.

پیش بینی قیمت کاکائو در تازه ترین گزارش این بانک با کاهش مواجه شد و رابوبانک بر این باور است که قیمت این کالا تا فصل نخست سال آینده میلادی نمی تواند از 2000 دلار در تن بیشتر شود.

سازمان بین المللی کاکائو پیش بینی کرده ذخایر کاکائو در سال 17-2016 با افزایش 27.3 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل مواجه شود.

کاکائو ورودی در بنادر ساحل عاج از آغاز فصل (اکتبر 2016) تا هفته گذشته به یک میلیون و 940 هزار تن رسیده، در حالی که این رقم در مدت مشابه گذشته یک میلیون و 540 هزار تن بوده است.

در همین حال رابوبانک از تقاضای قوی شکلات در جهان خبر داد. فروش شکلات در آمریکا، بزرگ ترین بازار شیرینی و شکلات جهان طی 52 هفته اخیر 1.4 درصد افزایش یافته است.

به گفته رابوبانک، افزایش تقاضای شکلات به معنای آن است که سرانجام قیمت کاکائو افزایش می یابد.

این بانک پیش بینی کرده که رشد مناسب قیمت کاکائو از فصل سوم 2018 آغاز شود و به قیمت 2100 دلار در نیویورک و 1650 پوند در لندن برسد./


ترجمه: پرویز امانیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید