Iranian Agriculture News Agency

پس از استفاده یک شرکت چینی

تب سیستم رهگیری مواد غذایی بالا گرفت؛ پیوستن شرکت های بزرگ مواد غذایی به پروژه IBM

نستله، یونیلیور، تایسون فودز و دیگر شرکت ها و خرده فروشی های بزرگ مواد غذایی به پروژه IBM پیوسته اند تا با استفاده از فناوری «بلاکچین»(blockchain) به رهگیری زنجیره عرضه کمک کنند.

تب سیستم رهگیری مواد غذایی بالا گرفت؛ پیوستن شرکت های بزرگ مواد غذایی به پروژه IBM

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)- پرویز امانیان:

نستله، یونیلیور، تایسون فودز و دیگر شرکت ها و خرده فروشی های بزرگ مواد غذایی به پروژه IBM پیوسته اند تا با استفاده از فناوری «بلاکچین»( blockchain ) به رهگیری زنجیره عرضه کمک کنند.

چند روز قبل در گزارشی که در همین خبرگزاری منتشر شد، به استفاده از این فناوری چین اشاره شد که با توجه به نگرانی های زیادی که در مورد ایمنی مواد غذایی در این کشور وجود دارد، یکی از شرکت ها با استفاده از این فناوری، اطلاعات تولید گوشت از زمان تولد گاو تا مصرف را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

اتفاقی که بر اساس گزارش مخابره شده از سوی رویترز، "بلاکچین" در ابتدا به عنوان یک سیستم مبتنی بر «بیت کوین» ( شبکه‌ پرداخت نوآورانه و نوع جدیدی از پول است) پدیدار شد. در واقع این فناوری، یک رکود به اشتراک گذاشته شده از داده هایی است که به جای شخص ثالث توسط شبکه ای از رایانه ها نگهداری می شود.

10 شرکت بزرگ نیز اعلام کردند، این داده ها را با IBM به صورت آزمایشی به اشتراک می گذارند. برخی از این شرکت ها شامل «کروگر»، «دال فود»، «مک کورمیک» و ... هستند. همچنین فروشگاه «والمارت» در حال مشارکت با IBM بوده و از اکتبر گذشته همکاری داشته است.

«بریجید مک درموت»، قائم مقام بخش توسعه بلاکچین در IBM گفت: اینجا فقط ساخت یک فناوری مطرح نیست، بلکه ساخت یک اکوسیستم است.

والمارت که به طور آزمایشی این پروژه اجرا کرده، اعلام کرده در ژوئن امسال، زمان رهگیری مسیر انبه ها از هفت روز به 2.2 ثانیه رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید