Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر استان تهران خبر داد؛

فعالیت 3000 خانوار در 500 هزار هکتار از مراتع عشایری استان تهران/ تولید 66 هزار محصول پروتئنی، لبنی و دامی

مدیرکل امور عشایر استان تهران در جلسه شورای زکات عشایر شهرستان فیروزکوه که در منطقه عشایری حوزه لزور این شهرستان برگزار شد افزود: عشایر استان تهران در سال گذشته بیش از 66 هزار محصولات پروتئنی؛ لبنی و دامی تولید کردند.

فعالیت 3000 خانوار در 500 هزار هکتار از مراتع عشایری استان تهران/ تولید 66 هزار محصول پروتئنی، لبنی و دامی

مدیرکل امور عشایر استان تهران در جلسه شورای زکات عشایر شهرستان فیروزکوه که در منطقه عشایری حوزه لزور این شهرستان برگزار شد افزود: عشایر استان تهران در سال گذشته بیش از 66 هزار محصولات پروتئنی؛ لبنی و دامی تولید کردند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سیروس نصیری تصریح کرد: عشایر استان تهران در کنار فعالیت های تولیدی خود در فعالیت های ویژه برنامه های ملی و مذهبی از جمله برپایی جشن عشایری در دهه فجر حضوری پرشور داشته و همچنین در امر اجرای مسایل شرعی و اسلامی از جمله پرداخت زکات پیش قدم بوده اند .

مدیرکل امورعشایراستان تهران خاطرنشان کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه تولیدی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است و جامعه عشایری همواره در تمامی صحنه های حساس کشور از جمله حضور در جنگ تحمیلی حضوری پرشور داشتند و شهیدان زیادی به جمعیت عشایری تقدیم به انقلاب کرده اند .

به گفته وی جامعه عشایری حافظ فرهنگ کشور هستند و در کنار زندگی سخت عشایری جامعه عشایری همواره پایبندیشان به این نطام و ولایتمداریشان بارها و بارها ثابت شده است .

همچنین در این جلسه فرماندار شهرستان فیروزکوه در سخنانی کوتاه افزود: هزینه های زکات برای حمایت از نیازمندان و صرف امور خیر می شود و جامعه عشایری همواره در این امر پیش قدم بوده اند .

نورالله طاهری اظهار کرد: گر چه عشایر بدلیل زندگی سخت عشایری و در مناطق صعب العبور با مشکلاتی مواجه هستند اما در انجام مسایل اسلامی و شرعی این جامعه پیش قدم بوده اند .

وی از عشایر شهرستان فیروزکوه خواست پرداخت زکات خود را در این شهرستان پرداخت کنند تا این هزینه صرف افراد نیازمند شهرستان خود شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید