Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت جو از مزارع استان البرز/ افزایش کیفیت جو تولیدی

با آغاز برداشت جو از مزارع استان البرز، پیش‌بینی می‌شود بیش از 45 هزار تن جو از سطح مزارع شهرستان‌های این استان برداشت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای هفته جاری برداشت جو از مزارع شهرستانهای استان البرز آغاز شده و تا 15 روز آینده نیز این اقدام ادامه دارد.

علی‌اصغر منصورخاکی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سطح استان البرز 11 هزار هکتار از مزارع زیرکشت جو است، افزود: در این زمینه پیش‌بینی می‌شود بیش از 45 هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

جو تولیدی امسال نسبت به سال‌های گذشته باکیفیت‌تر است

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها مشخص شده که جو تولیدی سال جاری نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

وی از اجرای عملیات مبارزه با آفت سن در مزارع این استان خبر داد و تصریح کرد: این عملیات به نحو مطلوبی انجام شده و هم‌اکنون به اتمام رسیده است.

فعال شدن ستاد برداشت گندم در استان البرز

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: طی چند روز آینده و بعد از پایان برداشت جو، ستاد برداشت گندم در استان البرز فعال می‌شود و عملیات برداشت از 12 هزار هکتار مزارع گندم آغاز خواهد شد.

منصورخاکی یادآور شد: در این زمینه نیز پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری بیش از 60 هزار تن گندم از مزارع استان البرز برداشت شود.

کارخانه‌های آرد البرز گندم کیفی را بالاتر از قیمت تضمینی می‌خرند

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به کیفیت گندم در استان البرز، کارخانجات آرد و ماکارونی مستقر در استان آمادگی خود را برای خرید گندم کیفی استان بالاتر از قیمت تضمینی اعلام شده اعلام کردند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود کل گندم تولیدی استان البرز توسط بخش غیردولتی خریداری شود./

خبرنگار: مهشید رضایی

A-910321-03_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید