Iranian Agriculture News Agency

اجرای موفق طرح اصلاح نژاد بز تالی در هرمزگان

طرح اصلاح نژاد بز تالی در هرمزگان با هدف ارتقا ء بهره وری و اقتصادی کردن حرفه گله داری و حفظ ژنتیکی بزهای بومی در استان در حال اجرا است.

اجرای موفق طرح اصلاح نژاد بز تالی در هرمزگان

طرح اصلاح نژاد بز تالی در هرمزگان با هدف ارتقا ء بهره وری و اقتصادی کردن حرفه گله داری و حفظ ژنتیکی بزهای بومی در استان در حال اجرا است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: این طرح در سال های اخیر در استان شروع شده و امروز شاهد نتایج خوبی در اجرای طرح اصلاح نژاد بز تالی هستیم .

محمد پور طرق افزود: مقاومت خوب به شرایط آب و هوایی استان، مقاومت در مقابل بیماری ها وانگل های خارجی، سازگاری و کم توقع بودن از لحاظ تغذیه ای، شیردهی مناسب و چندقلو زایی از مهمترین مزایای بز تالی است .

وی با بیان اینکه در استان بیش از 130 هزار راس دام سبک وجود دارد اظهار داشت: سالیانه قریب به 420 تن گوشت قرمز و 6 هزار و 600 تن شیر از دام سبک در استان تولید می شود .

پور طرق در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود 63 هزار راس دام سنگین در استان اظهار کرد: همچنین سالیانه از دام سنگین 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز و 25 هزارتن شیر تولید می شود .

وی اذعان کرد: در راستای طرح اصلاح نژاد دام استان طرح دومنظوره آمیخته گری دام در حال توسعه است .

پور طرق اضافه کرد: طرح دومنظوره آمیخته گری دام بومی بانژاد سمینتال در 95 گاوداری استان در حال اجرا است .

وی گفت: تاکنون 23 درصد آمیخته گری در واحد های گاوداری استان انجام شده است .

پورطرق افزود: کیفیت مناسب شیر، سازگاری با طبیعت، آلودگی کمتر خاک ازمهمترین خصوصیات نژاد آمیخته گری دومنظوره است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید