Iranian Agriculture News Agency

کاهش قیمت گوشت قرمز در تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر حذف دلالان و ثبات و پایداری در قیمت محصولات کشاورزی گفت: در زمینه تولید گوشت قرمز و شیر چندین زنجیره از تولید تا عرضه در استان تهران شکل گرفته است.

کاهش قیمت گوشت قرمز در تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر حذف دلالان و ثبات و پایداری در قیمت محصولات کشاورزی گفت: در زمینه تولید گوشت قرمز و شیر چندین زنجیره از تولید تا عرضه در استان تهران شکل گرفته است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران؛ علی اشرف منصوری با اشاره به ضرورت تشکیل زنجیره های تولیدی محصولات کشاورزی افزود: با تکمیل و تشکیل زنجیره تولید دست واسطه ها قطع می شود و هزینه تولید برای کشاورزان کاهش می یابد و همچنین کشاورزان بصورت مستقیم می توانند محصولات خود را عرضه کنند .

وی تصریح کرد: استان تهران پیشرو در تشکیل زنجیره های تولید در کشور است و در حال حاضر 3 زنجیره تولید گوشت قرمز در بخش های مختلف در استان تهران در حال فعالیت و یا شکل گیری است .

به گفته منصوری؛ دامداران در این زنجیره ها از مرحله پرورش دام تا مرحله ذبح و عرضه در بازار می توانند فعالیت کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل زنجیره تولید شیر خبر داد و گفت: در این زنجیره ها در مراحل تولید، فرآوری و عرضه شیر توسط دامداران در حال انجام است و تلاش می کنیم برای کاهش هزینه های تولید و ثبات در قیمت شیر این زنجیره ها را در سطح استان تهران گسترش دهیم .

وی خاطرنشان کرد: در بخش محصولات محصولات باغبانی، گلخانه ای و قارچ در حال تشکیل زنجیره های تولید در این محصولات هستیم که در این رابطه اواخر سال گذشته اولین زنجیره سیب درختی تشکیل و آغاز بکار کرد .

منصوری تاکید کرد: تشکیل زنجیره های تولید محصولات کشاورزی با هدف ایجاد ارزش افزود وثبات و پایداری در هزینه های تولید و اقتصادی کردن محصولات کشاورزی با توجه به هزینه های تولید و قطع کردن دست دلالان در استان تهران بصورت جدی در حال تشکیل است .

کاهش 2 هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه از عرضه کالاهای اساسی شهروندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با هدف ثبات قیمت محصولات کالاهای اساسی از روزهای قبل از ماه مبارک رمضان 12 هزار تن کالای اساسی از جمله گوشت قرمز و منجمد در سطح استان تهران آغاز شده است .

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت پشتیبانی دام استان با عرضه گوشت قرمز منجمد وارداتی و گوشت گرم شاهد کاهش 2 هزار تومانی در قیمت این محصول بودیم .

به گفته منصوری، سهمیه گوشت قرمز استان تهران در ماه مبارک رمضان ۳۳۰ تن بود که چنانچه بازار نیاز داشته باشد از محل ذخیره ملی قابل افزایش است .

وی تاکید کرد: هم اکنون روزانه در استان تهران ۱۵ تا ۲۵ تن لاشه گرم عرضه می‌شود و محدودیتی برای عرضه گوشت قرمز وجود ندارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید