Iranian Agriculture News Agency

با طرح پیشنهادی اعضای پارلمان بریتانیا

مغازه‌ها به کاهش زباله‌های مواد غذایی روی می‌آورند/ هرساله بیش از 10 میلیارد پوند ارزش غذایی، توسط خانواده‌ها دور ریخته می‌شود

با طرح پیشنهادی از سوی نمایندگان مجلس بریتانیا، مغازه‌ها به فروش سبزیجاتی که ظاهر خوبی ندارند، اقدام می‌کنند، این طرح در پی هشدار اعضای پارلمان اروپا به دولت برای مقابله با زباله‌های مواد غذایی، پیشنهاد شده است.

مغازه‌ها به کاهش زباله‌های مواد غذایی روی می‌آورند/ هرساله بیش از 10 میلیارد پوند ارزش غذایی، توسط خانواده‌ها دور ریخته می‌شود

با طرح پیشنهادی از سوی نمایندگان مجلس بریتانیا، مغازه ها به فروش سبزیجاتی که ظاهر خوبی ندارند ، اقدام می کنند، این طرح در پی هشدار اعضای پارلمان اروپا به دولت برای مقابله با زباله های مواد غذایی، پیشنهاد شده است.

به گزارش ایانا از گاردین، با توجه به گزارش کمیته محیط زیست، غذا و امور روستایی ، هر ساله بیش از 10میلیارد پوند ارزش غذایی، توسط خانواده ها دور ریخته می شود .

این کمیته، گزارش زباله مواد غذایی" FoodWaste " در انگلستان را به تازگی منتشر و اعلام کرده، دولت باید هدف ملی "بلند پروازانه" را در زمینه کاهش زباله مواد غذایی در نظر بگیرد، به گفته آن ها، بالا بردن سطح آگاهی درباره زباله های مواد غذایی از سنین جوانی باید یک اولویت باشد و دولت باید این موضوع را که چگونه می توان زباله های مواد غذایی را کاهش داد و از تولید زباله اجتناب کرد، در برنامه درسی مدارس بگنجاند.


نیل پریش، رئیس کمیته، گفت:""این یک مساله نگران کننده است که افراد گرسنه در حال افزایش هستند ، درحالی که تولید بسیار است و از آن سو، مقدار زیادی غذا دور ریخته می شود، همچنین این موضوع یک بحران زیست محیطی به شمار می رود، چرا که نه تنها انرژی و منابع در تولید به هدر می رود بلکه مواد غذایی اضافی در محل های دفن زباله پوسیده شده و تولید گاز متان کرده و روی تغییرات آب وهوایی تاثیر می گذارد."

این گزارش می گوید: سوپر مارکت ها باید مجبور شوند تا در مورد میزان غذایی که دور می ریزند گزارش دهند.

نمایندگان مجلس از تسکو (شرکت خرده فروشی بریتانیایی) برای انتشار این اطلاعات تقدیر کرد و Sainsbury (دومین سوپر مارکت زنجیره ای در انگلستان ) را برای اقدام مشابه اش ستود.

با این حال، به گفته آن ها ، خرده فروشان به جای دور ریختن مواد غذایی ، باید میزان اهدای مواد غذایی شان را به سازمان ها و خیریه ها افزایش دهند و همچنین به بهبود بسته بندی ، برای تازه نگه داشتن مواد غذایی شان فکر کنند.

کمیته، نگرانی خود را در مورد سوپر مارکت هایی که اقدام به فروش، تنها میوه ها و سبزیجاتی که دارای شکل و فرم خوبی هستند، اعلام کرد.

پریش گفت: "میوه ها و سبزیجات کشاورزان در حال حاضر به دلیل نداشتن استاندارهای تعیین شده از سوی خرده فروشان بزرگ روی زمین می ماند ."

وی یادآور شد : "دولت باید همچون اسکاتلند، آمریکا و کشورهای اروپایی ، هدف ملی برای کاهش زباله های مواد غذایی را در انگلستان ، در پیش بگیرد و مساله ی ضروری این است که باید در Wrap درنظر گرفته شود؛ اما با وجود موفقیت ها که برنامه Wrap ( Waste and Resources Action Programme : این برنامه با هدف ترویج مدیریت پایدار زباله در سال 2000،ایجاد شد ) روی کاهش زباله های غذایی از طریق همکاری های داوطلبانه داشته، کمک های مالی اش کاهش یافته است و این درحالی است که برای ادامه تلاش ها یش، باید بودجه کافی در اختیار داشته باشد ."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید