Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی در رواندا برگزار شد

دولت رواندا دنبال جذب جوانان به بخش کشاورزی است/ جذب جوانان به بخش های تولید محصول، دام، فرآوری کشاورزی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات/ وام نه به افراد که به تیم های 5 نفره تعلق می گیرد

به گفته مسئولان، جذب جوانان در بخش کشاورزی و دام برای تبدیل شدن این بخش به یک کسب و کار پر جنب و جوش از مسائل مهم است.

دولت رواندا دنبال جذب جوانان به بخش کشاورزی است/ جذب جوانان به بخش های تولید محصول، دام، فرآوری کشاورزی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات/ وام نه به افراد که به تیم های 5 نفره تعلق می گیرد

به گفته مسئولان، جذب جوانان در بخش کشاورزی و دام برای تبدیل شدن این بخش به یک کسب و کار پر جنب و جوش از مسائل مهم است.

این در حالی است که گزارش ها نشان می دهد بیشتر جمعیت کشاورز کشور رواندا از سالخوردگان هستند به طوری که متوسط ​​سن کشاورزان در رواندا 55 سال برآورد شده است.

به گزارش ایانا از وب سایت allafrica ، این مطالب در کارگاه آموزشی روش های مشارکت جوانان در بخش کشاورزی، گفته شد.

این کارگاه در کیگالی برگزار شد که در آن مسئولان وزارت کشاورزی و منابع حیوانی MINAGRI) )، 68 جوان در بخش کسب وکارهای کشاورزی تحت انجمن تجارت کشاورزی جوانان رواندا RYAF) )، و نهادهای مختلف در تجارت محصولات کشاورزی شرکت داشتند.

اهداف این کارگاه ، ارزیابی دستاوردهای جوانان و چالش های اخیر، و ارایه دستاوردهای موفق جوانان و نشان دادن فرصت های تجارت محصولات کشاورزی برای جوانان بود.

Rwanda Youth in Agribusiness Forum (RYAF) ) یک پلت فرم ملی است که فعالیت های مربوط به تجارت محصولات کشاورزی در سراسر رواندا را که جوانان در آن درگیر هستند شامل می شود.


RYAF ، در سال 2016 تاسیس شده و دارای یک هزار و 265 عضو است که در پنج بخش شامل تولید محصول، دام، فرآوری کشاورزی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش کشاورزی و سایر خدمات مربوط به کشاورزی تقسیم شدند.

به گفته Jean Baptsite Hategekimana رئیس انجمن ، هدف انجمن تغییر دادن طرز فکر جوانان به سمت کشاورزی و دستیابی به تغذیه و امنیت غذایی و ایجاد شغل مناسب و خارج از مشاغل مزرعه است.

وی گفت: " ما در نظر داریم، تا با فعالیت جوانان در تجارت کشاورزی، به افزایش تولید کشاورزی در سطح مزرعه و درآمد حاصل از محصولات کشاورزی و صادرات از طریق تولید و حل تنگناها دست یابیم."

وی به عدم اعتماد موسسات مالی به تجارت کشاورزی از سوی جوانان، بذر گواهی شده ناکافی، بازار، میزان سرمایه ، و گران بودن بیمه کشاورزی و بیمه به عنوان چالش های پیش رو اشاره کرد.

این در حالی است که چشم انداز رواندا تا سال 2020، در زمینه تغییرات کشاورزی و توسعه برای رسیدن به امنیت غذایی و دستیابی به درآمد سرانه یک هزار و 240 دلار امریکا است که در این مسیر تحول کشاورزی به عنوان یکی از ابزار برای رسیدن به اهداف تا سال 2020 شناخته شده است.

هدف کشور قرار دادن نرخ رشد سالانه بخش کشاورزی 8.5 درصد است که در مقایسه با پنج درصد درسال 2015/2016 خواهد بود.

وزارتخانه اعلام کرده است که در حال گسترش تلاش های بیشتری در تعامل با جوانان در بخش تجارت محصولات کشاورزی و در راستای افزایش تولید کشاورزی و کاهش ضایعات پس از برداشت است. به گفته مقامات، این اقدام می تواند به نوبه خود، به کاهش نرخ بیکاری در سطح کلان کمک کند.

در زمان برگزاری این کارگاه، وزیر کشاورزی و منابع حیوانی، Dr Gerardine Mukeshimana ، به این نکته اشاره کرد که جوانان یک نیروی توانمند هستند که می توانند بخش کشاورزی این کشور را متحول کنند.

وی گفت: "متوسط ​​سن کشاورزان در کشور 55 سال است و زمانی که جوانان، به ویژه افراد آموزش دیده به این بخش وارد شوند، می توان اطمینان داشت که همه چیز بهتر و سریع تر انجام می شود."

این درحالی است که کسب وکار (تجارت) کشاورزی می تواند فرصت های شغلی از تولید تا حمل و نقل، و فراوری و تولید دام را فراهم می کند.

دستیار نماینده رواندا در فائو Otto Vianney Muhinda اشاره کرد که جهان با چالش تغذیه جمعیت رو به رشد تا سال 2030 مواجه است. همچنین پیش بینی می شود که جمعیت رواندا تا سال 2030 به 15 میلیون نفر برسد.

وی گفت: "برای پاسخگویی به تقاضای مواد غذایی جمعیت رو به رشد، نیاز به تغییر از کشاورزی معیشتی (سنتی) به کشاورزی تکنولوژی محور است و برای رسیدن به این هدف باید از جوانان ماهر بهره برد."

28 درصد بافت جمعیتی رواندا بین 16-30 سال سن دارند و هر ساله بیش از 300 هزار جوان رواندایی جویای کار افزوده می شود.

مدیر کل کار و استخدام وزارت خدمات عمومی و کار Faustin Mwambari ، گفت: "دولت پروژه ای در نظر گرفته است که در راستای پشتیبانی از فارغ التحصیلان دانشگاه با سرمایه گذاری روی کسب و کار سودآور کشاورزی است."

این صندوق حدود 10 میلیون فرانک رواندا، برای کسب و کارهای نوآورانه سودآور و ایجاد شغل می دهد.

Mwambari گفت: " این مبلغ به یک فرد برای راه اندازی کسب و کار شخصی تعلق نمی گیرد، بلکه ما دنبال کسب و کارهای تیمی و جمعی توسط افراد جوان هستیم که کمک می کنند تا جوانان دیگر هم دارای شغل شوند."

مدیر صندوق سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار Investment & Portfolio Manager at Business Development Fund (BDF) ، Kareba ،، تصریح کرد که BDF 75 درصد از وام های خود را برای کارآفرینان جوان در کسب و کار کشاورزی را پرداخت می کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید