Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه خبر داد:

2500 میلیارد بودجه پیشنهادی صندوق توسعه حمایت در سال 91

بودجه پیشنهادی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برای سال آینده دو هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: اعتبار پیشنهادی برای تقویت صندوق‌ها در سال 91 معادل یک‌هزار میلیارد ریال به استناد بند "ی" ماده 143 از ردیف درآمدها ارائه شده است.

عبدالکریم رضوی افزود: همچنین از ردیف درآمد هزینه‌ای معادل یک‌هزار و 500 میلیارد ریال به استناد ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان ورود صندوق به هدفمندی یارانه‌ها در فاز نخست چقدر بوده است، خاطرنشان کرد: میزان اعتبار هدفمندسازی یارانه‌ها در مرحله اول در سه طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در گاوداری‌ها و مرغداری‌ها و همچنین خدمات حمایتی و حفاظتی از طریق عاملیت صندوق با گردش مالی 400 میلیارد ریال بوده است.

رضوی ادامه داد: میزان ورود صندوق در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هنوز مشخص نشده است.

دستورالعمل استفاده از منابع اعتباری خارجی در اختیار صندوق‌ها قرار گرفت

رئیس هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: دستورالعمل‌های چگونگی استفاده از منابع اعتباری خارجی تهیه شده و در اختیار صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار گرفته است تا در صورت لزوم در اختیار متقاضیان این‌گونه اعتبارات قرار گیرد.

وی یادآور شد: بررسی لازم در خصوص ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای جذب منابع حاصل از انتشار اوراق مشارکت صورت گرفته است که در راستای ظرفیت‌های ایجادشده در قانون افزایش بهره‌وری بوده است.

گفتنی است، در ماده 17 قانون افزایش بهره‌وری، ظرفیت‌های ویژه‌ای ازجمله انتشار اوراق مشارکت با بانک‌های خارجی و بانک توسعه اسلامی و همچنین منابع اعتباری قابل توجهی برای افزایش نقدینگی در بخش کشاورزی به عاملیت صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی قرار گرفته است./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-901108-03_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید