Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت:

افتتاح مزرعه پرورش ماهی منطقه سیرچ کرمان با اعتبار 550 میلیون تومان

مزرعه پرورش ماهی منطقه سیرچ کرمان در استخری با مساحت سه هزار و 500 متر مربع و با ظرفیت تولید سالانه 20 تن ماهی پرواری با شرایط موجود و دو میلیون قطعه بچه ماهی باعث اشتغالزایی 17 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

افتتاح مزرعه پرورش ماهی منطقه سیرچ کرمان با اعتبار 550 میلیون تومان

مزرعه پرورش ماهی منطقه سیرچ کرمان با اعتبار 550 میلیون تومان با حضور معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مزرعه پرورش ماهی در منطقه سیرچ شهرستان کرمان با حضور حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و هیأت همراه، عباس سعیدی رئیس سازمان و معاونان وی، امام جمعه شهداد، معاون فرماندار و بخشدار شهداد در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مزرعه پرورش ماهی نادر نخعی در استخری با مساحت سه هزار و 500 متر مربع و با ظرفیت تولید سالانه 20 تن ماهی پرواری با شرایط موجود و دو میلیون قطعه بچه ماهی باعث اشتغالزایی 17 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

این مجموعه دارای 13 باب استخر پرورش ماهیان پرواری به مساحت یک هزار مترمربع، 10 باب استخر پرورش لارو و بچه ماهی و 7 باب استخر پرورش پیش پرواری است که تا کنون 250 میلیون تومان هزینه شده و 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت شده است.

این مزرعه پرورش ماهی از منابع آبی رودخانه و چشمه آبگیری شده و در حال حاضر 300 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای مزرعه موجود است که این امر می تواند سبب ترویج فرهنگ آبزی‌پروری در منطقه شده و رونق اقتصادی منطقه پیشرفت کند.

گفتنی است علاوه بر این طرح پنج پروژه شیلاتی در استان از جمله پرورش ماهیان سردآبی، گرمابی و خاویاری در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسیدند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید