Iranian Agriculture News Agency

با همکاری جامعه محلی انجام شد

محافظت از جنگل‌های نامیبیا از خطر آتش‌سوزی

نتایجی از سوی بنیاد Nyae Nyae و به همراه پروژه حفاظت جنگل II، درباره آتش‌سوزی و میزان از بین رفتن جنگل‌ها به‌دست آمده است.

محافظت از جنگل‌های نامیبیا از خطر آتش‌سوزی

نتایجی از سوی بنیاد Nyae Nyae (1) و به همراه پروژه حفاظت جنگل II ، درباره آتش‌سوزی و میزان از بین رفتن جنگل‌ها به‌دست آمده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت namibian ، در سال 2012، 50 درصد از مساحت حفاظت شده Nyae Nyae سوخت و به‌دلیل آسیب دیدن مراتع و انتشار دی‌اکسیدکربن و گازهای گلخانه‌ای زندگی افراد بسیاری از دست رفت. همچنین به‌دلیل گرمای بیش از اندازه در سپتامبر و اکتبر، آتش‌سوزی مخرب و غیرقابل کنترلی، باعث ویرانی گسترده پوشش گیاهی شد.

این درحالی است که رویکرد جدید در Nyae Nyae این امکان را می‌دهد تا آتش‌سوزی‌ها کنترل شود و میزان زیان ناشی از آن کاهش یابد.

Nyae Nyae و وزارت کشاورزی، آب و جنگلداری، با پشتیبانی از سوی پروژه سازگاری با تغییرات آب و هوا اتحادیه اروپا و پروژه جنگل II ( Community Forest II project ) در حال ارائه آموزش به مردم برای کنترل این موقعیت‌های خطرناک هستند.

نامیبیا یک کشور بسیار خشک است و عدم بارش باران در چند سال گذشته و خشکی مراتع، افزایش احتمال آتش‌سوزی را تشدید کرده است.

بر این اساس رویکردی اتخاذ شده است که به‌طور فعال درباره مناطقی که آتش‌سوزی بیشتر روستا یا منابع حیاتی را تهدید می‌کند، به کار می‌رود به شیوه‌ای که از میزان آسیب آتش‌سوزی‌هایی که به‌تازگی روی داده است، آگاه شوند. این تمهیدات باعث شد تا میزان زمین‌هایی که سوختند در طول فصل خشک کاهش یافته؛ به‌طوری‌که در سال 2014، 22 درصد از زمین‌های منطقه (هشت‌هزار و 992 مربع) سوختند، در حالی که این میزان در سال 2015 به 12 درصد و در سال 2016 به 11 درصد رسید. این کاهش 50 درصدی در بیش از دو سال گذشته و کاهش 70 درصدی نسبت به سال 2012 نتیجه بسیار خوبی است. این کاهش 70 درصدی نشان می‌دهد که با همکاری جامعه محلی در Nyae Nyae توانستند از میزان آتش‌سوزی بکاهند.

در طول سال 2017 قرار است با پشتیبانی از جامعه محلی و ذی‌نفعان برای اطمینان از یک روش امن و تأثیرگذار در این راه گام برداشته شود.

هدف اصلی برای سال 2017، حفاظت از روستاها و معیشت مرتبط با آنها، ازجمله چرای دام و زمین‌های کشاورزی خواهد بود. این تلاش‌ها و گروه‌های ذی‌نفع برای توسعه منطقه می‌تواند برای سازگاری با تغییرات آب و هوا و برای تنوع‌بخشی معیشت، در بلندمدت سودمند باشد./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- بنیاد توسعه Nyae Nyae نامیبیا ( NNDFN ) در سال 1981 و برای حفاظت جنگل و مدیریت منابع طبیعی در منطقه سومکویی در بخش شمال شرق نامیبیا تأسیس شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید