Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم در خراسان جنوبی اعلام کرد:

تأمین 30 درصد مبلغ 11 دستگاه بذرکار به صورت بلاعوض به کشاورزان خراسان جنوبی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم گفت: برنامه های پشتیبان مثل مکانیزاسیون، بذر، کشاورزی و تغذیه با همکاری مؤسسه های ملی و بخش خصوصی تنظیم شد و در مرحله اجرا قرار دارد.

تأمین 30 درصد مبلغ 11 دستگاه بذرکار به صورت بلاعوض به کشاورزان خراسان جنوبی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم در خراسان جنوبی از تأمین 30 درصد مبلغ 11دستگاه بذرکار به صورت بلاعوض به کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، اسماعیل اسفندیاری پور در بیرجند از اختصاص تأمین 30 درصد مبلغ 11دستگاه بذرکار بصورت بلاعوض به خراسان جنوبی خبر داد .

مشاور حجتی و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: 80 درصد بازار صادرات گندم جهان در اختیار اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، کانادا و استرالیاست،عقل و منطق حکم می کند که برای تولید گندم در کشور برنامه مدونی داشته باشیم .

وی ادامه داد: در برنامه طرح اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری به دستگاه ها ابلاغ شد، برای هشت محصول راهبردی که در امنیت غذایی تعیین کننده است برنامه های 10 ساله تا افق 1404 تهیه شد .

وی تصریح کرد: برنامه های پشتیبان مثل مکانیزاسیون، بذر، کشاورزی و تغذیه با همکاری
مؤسسه های ملی و بخش خصوصی تنظیم شد و در مرحله اجرا قرار دارد
.

وی اضافه کرد: از لحاظ تجهیزات کشاورزی میزان اعتبار توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال زراعی 93 - 92 از حدود هفت هزار میلیارد ریال به میزان 12 هزار میلیارد ریال در سال 1395 افزایش یافته است .

اسفندیاری پور در پایان افزود: همچنین 30 هزار دستگاه تراکتور، یک هزار و 500 دستگاه کمباین و هشت هزار انواع دنباله بندهای تراکتور به مکانیزاسیون کشاورزی کشور از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم اضافه شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: مدیریت در بخش کشاورزی هر سال متغییر است و باید شرایط محیط و ... در نظر گرفته شود .

هاشم ولی پور اظهار کرد: حساسیت در مدیریت به بخش کشاورزی وجود دارد،این حساسیت باید هم در حوزه اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی باشد تا شرایط موفقی برای کشاورزان رقم بخورد .

وی ادامه داد: در بخش اجتماعی باید ساختار سازی اجتماعی داشته باشیم و نظام بهره وری زمانی موفق است که با فرهنگ و سنت منطقه همخوانی داشته باشد .

وی یادآور شد: در بخش اقتصادی توجه به بازاریابی و کنترل بازار هم مهم است،برای رشد کشاورزی همه بخش های باید همراه باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: گیاهان دارویی از ظرفیت های خراسان جنوبی است که می تواند با برنامه ریزی خوب موجب شکوفایی استان شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید