Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر دولتمردان؛

سی‌ویکمین آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی 13 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود/ بانک کشاورزی بازهم امتیازهای ویژه اعطا می‌کند

سی‌ویکمین آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر دولتمردان روز دوشنبه 13 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما به رسم هر سال برگزار و از این تلاشگران عرصه اقدام و عمل قدردانی خواهد شد.

سی‌ویکمین آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی 13 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود/ بانک کشاورزی بازهم امتیازهای ویژه اعطا می‌کند


سی‌ویکمین آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر دولتمردان روز دوشنبه 13 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما به رسم هر سال برگزار و از این تلاشگران عرصه اقدام و عمل قدردانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، سی‌ویکمین آیین در حالی برگزار می‌شود که اهمیت بخش کشاورزی به لحاظ نقش اساسی که در تأمین درآمد، اشتغال، ارزآوری، بازار، و به‌ویژه تأمین غذا دارد بر کسی پوشیده نیست و به‌عنوان نیروی محرکه رشد اقتصادی است که با رشد و توسعه آن، زمینه رشد دیگر بخش‌های اقتصادی دیگر فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر نمونه‌های بخش کشاورزی داشته‌ها و ظرفیت‌های خود را شناسایی کرده و هر آنچه ابزار داشته‌اند را با هدف تحقق برنامه‌ها‌، بسیج کرده‌اند و این پیام را به دولت یازدهم منتقل کردند که آمادگی کامل برای تحقق برنامه‌های کلان اقتصادی در بخش کشاورزی را داشته و سرشار از دانش و تجربیاتی هستند که می‌تواند کشاورزی کشور را به سمت بهره‌وری و اقتصادی شدن سوق دهد.

بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی همه‌ساله به‌منظور ارائه توانمندی‌ها و الگوسازی در بخش کشاورزی با هدف پیروی سایر بهره‌برداران از روش‌های موفقیت‌آمیز کشاورزان برتر، نسبت به شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر همچنین برگزاری مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی اقدام می‌کند تا از فعالان عرصه تولید کشور قدردانی شود.

به گزارش ایانا، البته در این وادی دیگر سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه ارگان‌های تسهیل‌کننده بستر فعالیت‌های اقتصادی ازجمله بانک کشاورزی نیز می‌توانند با ارائه خدمات و تسهیلات ویژه برای این دسته از فعالان عرصه اقتصادی کشور، نقش مؤثر و سازنده ایفا کنند.

در واقع بانک کشاورزی به‌عنوان تنها نهاد مالی تسهیل‌کننده جریان منابع مالی داخلی و خارجی به بخش کشاورزی، همه‌ساله ضمن مشارکت فعالانه در برپایی مراسم تجلیل از مصادیق توانمندی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی که امتیازات ویژه‌ای را برای آنان قائل می‌شود، می‌تواند با تداوم این‌گونه سیاست‌های تشویقی ضمن دلگرمی کشاورزان نمونه به انگیزه کشاورزان جوان یا جویای موفقیت نیز کمک محسوسی کند.


کشاورزان نمونه توان تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را دارند

مرتضی شهیدزاده، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی که در کنار فعالیت‌های اقتصادی و خدمات مالی به بهره‌برداران بخش که نمونه ملموس و عینی اخیر آن ایفای نقش در خوداتکایی دوباره کشور به محصول استراتژیک گندم بود، معتقد است "موفقیت‌های کشاورزان نمونه پیام امید برای خودکفایی کشور است و کشاورزان نمونه در عمل نشان دادند که توان تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را دارند و نشان دادند برای موفقیت بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود تکیه می‌کنند."

به گزارش ایانا، به گواه بسیاری از صاحبنظران بخش کشاورزی، بانک کشاورزی به‌عنوان تنها نهاد مالی تخصصی بخش کشاورزی همواره در کنار کشاورزان حاضر بوده و مسیر تحقق و دستیابی به اهداف و برنامه‌ها را برای آنها کوتاه می‌کند. از این‌رو است که این مهم را با استفاده از نهادسازی و شناسایی نیازها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عملیاتی و اجرایی می‌کند.


امتیازهای ویژه برای کشاورزان نمونه کشوری و استانی در سال 1394 خورشیدی

بر این اساس بانک کشاورزی امتیازهای ویژه‌ای برای کشاورزان نمونه کشوری و استانی در سال 1394 خورشیدی قائل شده است که ازجمله آن می‌توان به افزایش تسهیلات ضمانتی کشاورزان نمونه کشوری و استانی به‌ترتیب تا سقف یک میلیارد و 800 میلیون ریال و یک میلیارد و 200 میلیون ریال، کاهش سهم سرمایه‌گذاری کشاورزان نمونه اعم از کشوری و استانی در اجرای طرح‌های تولیدی معادل 10 درصد هزینه‌های سرمایه‌گذاری (سرمایه‌ای و سرمایه در گردش)، وصول حق بیمه محصولات کشاورزان نمونه در سه قسط از طریق صندوق بیمه کشاورزی و تخفیف در سهم حق بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان نمونه به میزان 10 درصد می‌شود اشاره کرد.

همچنین بهره‌مندی از بخشودگی کارمزد و هزینه صدور انواع کارت‌های خدمات الکترونیکی بانکی و بخشودگی کارمزد خدمات بانکی به‌جز سود و کارمزد تسهیلات به مدت یک‌سال، بررسی درخواست کشاورزان نمونه کشوری و استانی خارج از نوبت و در اسرع‌وقت و تعیین آنها به‌عنوان ناظران ویژه بانک از دیگر امتیازهایی است که بانک کشاورزی برای کشاورزان نمونه قائل شده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع موثق در این بانک، در سال جاری نیز و در سی‌ویکمین آیین تجلیل از این سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی، بانک کشاورزی در برپایی این مراسم مشارکت می‌کند تا به نوعی قدرشناس تولیدکنندگان برتر کشور نیز باشد./

S-951006-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید