Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰ میلیارد دلار به شبکه پایاب و مهار آبهای کشور اختصاص یافته است

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برای مهار و احداث شبکه های اصلی و فرعی آبهای کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی را اختصاص داده است.

۱۰ میلیارد دلار به شبکه پایاب و مهار آبهای کشور اختصاص یافته است
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به شبکه پایاب و مهار آبهای کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از خبرگزاری ایرنا علیمراد اکبری روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی طرح شبکه آبیاری سد گاران مریوان که در روستای عصرآباد این شهرستان برگزار شد افزود: دولت تدبیر و امید به رغم کمبود اعتبارات و تحریم ها این مبلغ را برای مهار آب ها و احداث شبکه های فرعی و اصلی اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: دولت همچنین برای توسعه روش های نوین آبیاری ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته که این مبلغ برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور در نظر گفته شده است.
وی اظهار کرد: ۵۵۰ هکتار از این مقدار در استان های ایلام و خوزستان، ۴۰۰ هزار هکتار در مناطق مرزی و مابقی در ۱۱ استان کشور قرار دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دیگر طرح های دولت در حوضه آب و خاک کشور گفت: تاکنون هیچ دولتی در قبل و بعد از انقلاب به اندازه دولت تدبیر و امید در این عرصه سرمایه گذاری نکرده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از کشاورزان که قشر عظیمی از تولید کنندگان در کشور هستند به کار گرفته است.
وی با اشاره به قابلیت های و توانمندی های استان کردستان در زمینه کشاورزی نیز گفت: این استان از قابلیت های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است.
وی اضافه کرد: برای توسعه شبکه های نوین آبیاری سهم استان کردستان در حدود ۱۷ هزار هکتار است که این مقدار با توجه به منابع آبی استان قابل افزایش است.
اکبری گفت: در بحث اعتبارات نیز سقف خاصی برای کردستان در نظر گرفته نشده و هر اندازه منابع آبی تامین شود، جهاد کشاورزی می تواند اعتبار لازم را تخصیص دهد.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی به مردم کردستان اعتماد دارد و مردم این استان لیاقت خدمت رسانی و ایجاد پروژه های مهم را دارند.
در قالب طرح شبکه آبیاری سد گاران مریوان یک هزار و ۶۴۰ هکتار از زمین های زراعی هشت روستای شهرستان مریون به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز می شوند.
برای آبرسانی به محدوده هشت روستا در مجموع ۱۷ کیلومتر کانال کشی از سد گاران انجام شده است.
استان کردستان داری یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید