Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین جشنواره «سیب و سلامتی» در شهرستان ایجرود

مدیر ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جهاد کشاورزی شهرستان با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت این جشنواره در راستای ارایه آموزش های لازم در حوزه های مختلف کشاورزی، اقدام به ایجاد غرفه آموزشی- ترویجی در این جشنواره کرده بود.

برگزاری نخستین جشنواره «سیب و سلامتی» در شهرستان ایجرود

نخستین جشنواره «سیب و سلامتی» در شهرستان ایجرود استان زنجان برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، سهیل نصرتی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جشنواره های مختلف در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان می تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت این جشنواره در راستای ارایه آموزش های لازم در حوزه های مختلف کشاورزی، اقدام به ایجاد غرفه آموزشی- ترویجی در این جشنواره کرده بود.

وی افزود: با افزایش سطح آگاهی کشاورزان، سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی ارتقا یافته و نهایتاً درآمد فعالان عرصه کشاورزی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند .

مدیر ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به استقبال چشمگیر مردم و کشاورزان از غرفه آموزشی- ترویجی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود در جشنواره «سیب و سلامتی» و حضور بالغ بر چهار هزار نفر در این جشنواره عنوان کرد: بیش از 50 بروشور آموزشی در بین بازدیدکنندگان در این جشنواره توزیع شد .

نصرتی افزود: در غرفه آموزشی برپا شده با به نمایش گذاشتن انواع سموم، کودها و تله های دلتا و کارت های زرد و آبی که برای مبارزه با انواع آفات سیب مورد استفاده قرار می گیرند، در مورد زمان و نحوه صحیح استفاده هر یک توضیحاتی به بازدید کنندگان ارایه شد .

وی بیان داشت: نمایش ابزارآلات باغبانی، نمونه هایی از ارقام مختلف سیب که در باغات شهرستان ایجرود کشت و تولید شده، درج پیام های ترویجی و نصب بنر مرتبط با نحوه صحیح باغداری با محوریت باغ های سیب و تصاویر مختلف فعالیت های آموزشی و ترویجی به منظور آشنایی بیشتر کشاورزان با فعالیت های آموزشی مدیریت و ثبت درخواست کشاورزان و بازدید کنندگان در محل غرفه برای برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمان مقتضی از دیگر اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در غرفه آموزشی- ترویجی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود در نخستین جشنواره «سیب و سلامتی» به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید