Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد:

2/2 درصد از تولید بخش کشاورزی کشور در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرزگفت: برگزاری نمایشگاه ملی زیرساخت های کشاورزی با تأکید بر کشت بافت و نشاء، کودهای کدگذاری شده مورد تایید، نهال، تجهیزات آبیاری و ماشین های کشاورزی آیینه تمام نمای تلاش بخش های مختلف کشاورزی به وسیله صنعتگران و کارآفرینان است.

2/2 درصد از تولید بخش کشاورزی کشور در استان البرز


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نهمین نمایشگاه ملی تخصصی زیرساخت های کشاورزی از تولید 2/2 درصد از تولید بخش کشاورزی کشور در استان البرز خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سید مجید موسوی در حاشیه آیین گشایش نهمین نمایشگاه ملی تخصصی زیرساخت کشاورزی که در مؤسسه گلستان گلشهر کرج برگزار شد، افزود: استمرار دستیابی به فناوری های روز دنیا و بومی سازی آن می تواند افزون بر رونق صنعت کشاورزی و نیل به خودکفایی در این حوزه، در مسیر ارتقای زیرساخت های ضروری توسعه پایدار کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست و توسعه صادرات غیر نفتی استان ایفای نقش کند .

وی اظهار داشت: سازماندهی چنین رخدادهایی که همکاری و مشارکت همه جانبه بخش های مختلف دولتی، تشکل ها، سازندگان و تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی را برانگیخته است می تواند سرعتی مضاعف در جهت تحقق اهداف سیاست های وزارت جهاد کشاورزی دردولت تدبیر و امید باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: مطالعات اخیر مؤسسات بین المللی در عرصه سیاست گذاری غذا و مدیریت منابع آب نشان می دهد با ادامه افزایش جمعیت، توسعه شهرنشینی، گسترش صنایع و همچنین تقاضای بیشتر برای غذای کیفی تا سال ۲۰۲۵ در عین افزایش میزان مصرف آب کشاورزی در کل جهان، دامنه استفاده از آن محدودتر خواهد شد .

وی ادامه داد: بر این اساس مدیریت منابع آب برای امنیت غذایی در عرصه ملی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و حفظ ذخایر زیرزمینی آب در قالب یک راهبرد تعیین کننده روز به روز جایگاه ممتازتری در سیاست گذاری و برنامه ریزی دولت کسب می کند .

موسوی افزود: از سوی دیگر مجموعه فعالیت های تولیدی و تامین غذا در اقتصاد کلان کشور یکی از شاخص های عمده و تعیین کننده به شمار می رود کما اینکه رشد ۵,۴ درصدی اقتصاد کشاورزی توانست علاوه بر شکستن رکود و ایجاد رونق، رشد اقتصادی کشور را مثبت نماید .

وی تصریح کرد: استان البرز به عنوان قطب تولید علوم کشاورزی به دلیل وجود مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی و تنوع اقلیمی، منابع آب و خاک حاصل خیز، صاحبان سرمایه و وجود تشکل های فعال تخصصی بخش کشاورزی، ظرفیت های بالقوه بی شماری را در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه باغی و گلخانه ای فراهم کرده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: استمرار دستیابی به فناوری های روز دنیا و بومی سازی آن در توسعه صادرات غیر نفتی استان ایفای نقش می کند.

وی گفت: استان البرز در این مسیر توانسته گام های مؤثری را در جهت توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی، اقتصادی نمودن این بخش، توسعه طرح های آب و خاک به ویژه بهینه سازی مصرف آب و ... بردارد .

موسوی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های استان البرز که با دارا بودن پنج درصد از سطح زیر کشت اراضی کشور ، ۲,۲ درصد از تولید بخش کشاورزی کشور را دارا بوده و در تولیدات دام و طیور، نظیر تخم مرغ، ماهیان زینتی و شیر دارای رتبه های شاخص و در تولید محصولاتی نظیر هلو و شلیل، آلو و گوجه، گلابی قارچ خوراکی، گل شاخه بریده و نهال حائز رتبه اول و یا دوم از نظر تولید در واحد سطح و یا تولید در سطح کشور است .

وی به برگزاری نمایشگاه ملی زیرساخت های کشاورزی در کرج اشاره کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه با تأکید بر کشت بافت و نشاء، کودهای کدگذاری شده مورد تایید، نهال، تجهیزات آبیاری و ماشین های کشاورزی آیینه تمام نمای تلاش بخش های مختلف کشاورزی به وسیله صنعتگران و کارآفرینان است .

موسوی بیان داشت: این نمایشگاه می تواند دستاوردها و تولیدات استاندارد را به نمایش بگذارد تا بازدید کنندگان را از نزدیک در جریان این فعالیت ها قرار دهد .

وی اضافه کرد: همچنین با بهره گیری از تکنولوژی های روزآمد معرفی شده در نمایشگاه به منظور افزایش راندمان تولید، آشنایی تولیدکنندگان با تجهیزات و فناوری های نوین، تبادل اطلاعات و تجارب بین شرکت های مختلف، حمایت از صنایع داخلی، ارایه راهکارهای نوین افزایش کیفیت و یافتن بازارهای صادراتی زمینه اجرای برنامه ها و سیاست های دولت به ویژه در راستای تولید اقتصادی و پایدار و دانش بنیان کردن فعالیت های کشاورزی از جمله کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری آب تاثیرگذار باشد .

نهمین نمایشگاه ملی تخصصی زیرساخت های کشاورزی با حضور ۶۰ شرکت تولید کننده انواع زیرساخت های کشاورزی دیروز به کار خود پایان داد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید