Iranian Agriculture News Agency

شرکت آبزی‌پرور ارگانیک در آلمان راه‌اندازی شد

مزرعه آبزی‌پرور شهری (urban aquaculture) و ارگانیک در آلمان،‌ به‌تازگی توانسته است گواهینامه آبزی‌پروری پایدار در زمینه پرورش انواع ماهی را دریافت کند.

شرکت آبزی‌پرور ارگانیک در آلمان راه‌اندازی شد


مزرعه آبزی‌پرور شهری ( urban aquaculture ) و ارگانیک در آلمان،‌ به‌تازگی توانسته است گواهینامه آبزی‌پروری پایدار در زمینه پرورش انواع ماهی را دریافت کند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Undercurrent News ، مزرعه آبزی‌پرور FRESH ، در کارخانه‌ی یک طبقه‌ی کک‌سازی، در شهر فولکلینگن ( Volklingen ) ایجاد شده و به‌تازگی توانسته است گواهینامه آبزی‌پروری پایدار ( Friend of the Sea's (FoS (1) ، را برای پرورش ماهی gilthead sea bream (ماهی اقیانوس اطلس شرقی و دریای مدیترانه)، yellowtail kingfish (نوعی ماهی که در آب‌های گرم - معتدل نیمکره جنوبی وجود دارد) و European sea bass (یک نوعی ماهی اقیانوسی است که گاهی اوقات در آب شور و تازه نیز دیده می‌شود) به دست آورد.

مزرعه یادشده،‌ شامل چهار استخر بزرگ ماهی آب شور است. که در حال حاضر حدود 150 تن ماهی در آن نگهداری می‌شود و با استفاده از یک سیستم مدار بسته تصفیه آب به شیوه بیولوژیکی، ‌توانسته به تولید حدود 500 تن ماهی در سال برسد.

پیتر زلر Peter Zeller ، مدیر عامل شرکت، گفت: "از این‌گونه مزرعه‌های ماهی، در هر منطقه‌ای که در آن زمین صنعتی وجود داشته باشد، می‌تواند ساخته شود، حتی در مناطق شهری و تجاری. همچنین پتانسیل بازار برای این گونه فعالیت‌ها، بسیار امیدوار‌کننده است."

وی در گفت‌وگو با وب سایت Undercurrent News ، خاطر نشان کرد: "شرکت ما موفق به دریافت گواهی FOS شده است. همچنین از کارهایی که ما انجام می‌دهیم و باعث تمایز ما شده، استفاده از خوراک ماهی به‌صورت ارگانیک و بدون آنتی‌اکسیدان، بدون توکسیکین و بدون روش‌های دستکاری شده ژنتیکی ( GMO : تراریخته) است."

وی افزود: ما در نظر داریم، انرژی مصرفی مزرعه، را به‌صورت 100 درصد از منابع تجدیدپذیر تأمین کنیم که قرار است تا سال 2017 به این هدف برسیم که این می‌تواند به حفاظت محیط زیست کمک کند و این چیزی است که ما بسیار به آن باور داریم."

پیش از تأسیس شرکت یادشده، یک گروه سهامی خاص سوئیسی، ادعا می‌کرد تنها تولیدکننده اروپایی در حوزه پرورش شاه‌ماهی است.

زلر یادآور شد: "این مثال خوبی است که نشان می‌دهد آبزی‌پروی شهری در مقیاس بزرگ دارای پتانسیل بالایی است و این در حالی است که مزرعه ماهی ما با توجه به دانشی که دارد، می‌تواند به تنها تولید‌کننده شاه ماهی KINGFISH در اروپا تبدیل شود."

همچنین وی اظهار داشت: "در مقایسه با شرکت‌های نیوزیلندی، ما در حال کاهش دی‌اکسیدکربن تا 90 درصد هستیم."

مدیرعامل FRESH ادامه داد: "به‌تازگی موفق شدیم پایگاهی از مشتریان شامل تأمین‌کننده مواد غذایی در سراسر لوکزامبورگ و سوئیس، جذب کنیم و به‌عنوان فروشنده‌ای آلمانی، بتوانیم محصولات خود را به فروش برسانیم."

زلر در ادامه گفت:‌ "ما مشتریان قابل توجهی داریم و تولید شاه ماهی شرکت افزایش یافته زیرا این نوع ماهی می‌تواند برای پخت سوشی و ساشیمی استفاده شود."

اما این در حالی است که‌ شاید بعید به‌نظر می‌آمد بتوان یک کارخانه را به مزرعه آبزی‌پروری تبدیل کرد.

گفتنی است، این شرکت با استفاده از یک تصفیه خانه فاضلاب، واقع در شمال Strande ، بخش شمالی Kiel Fjord (2) آلمان، توانسته از آن به عنوان منبع آب تمیز برای مزرعه پرورش ماهی‌اش استفاده کند.

همچنین شرکت FRESH ، از اواخر ماه آوریل، کار تجاری خود را آغاز کرده است./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

١- سازمان غیر انتفاعی و غیردولتی ( NGO )، که مأموریت حفاظت از زیستگاه‌های دریایی دارد. ازجمله فعالیت‌ها دادن گواهینامه در زمینه آبزی پروری پایدار است.

2- Kiel Fjord : حدود 17 کیلومتری ورودی دریای بالتیک در سمت شرق اشلسویگ-هولشتاین آلمان (اشلسویگ-هولشتاین: به آلمانی : Schleswig-Holstein) یکی از شانزده ایالت آلمان است. پایتخت این ایالت شهر کیل است)قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید